سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آغازبه کار کارگاه آموزشی شیوه‌های مدیریت مناطق حفاظت شده فرامرزی ایران و ارمنستان

کارگاه آموزشی شیوه‌های مدیریت مناطق حفاظت شده فرامرزی ایران و ارمنستان در تبریز آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي امروز درجمع خبرنگاران برگزاری این کارگاه را در راستای تفاهم ‌نامه همکاری ‌های زیست محیطی دو کشور برای ایجاد منطقه حفاظت شده فرامرزی ، دیزمار، آرویک عنوان کرد و گفت: کارشناسان محیط زیست از داخل کشور و از جمهوری ارمنستان در این کارگاه حضور دارند.

رییسی گفت: در این کارگاه در کنار بررسی مسائل حقوقی مرتبط با محیط زیست در قوانین دو کشور، کارشناسان دو کشور از تجارب یکدیگر بهره مند می شوند.

رییسی خاطرنشان کرد: احیا و ترمیم زیستگاه‌ های آسیب دیده در دو سوی مرز، افزایش توان اقتصادی دو طرف، افزایش مناسبات مرزی و ضریب حفاظتی منطقه، معرفی و ترویج فرهنگ بومی و مبارزه با قاچاق گونه‌های در حال انقراض از جمله اهداف همکاری ‌های دو کشور است.

وی گفت: آذربایجان ‌شرقی دارای نزدیک به 200 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همجوار است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

معاون آژانس مدیریت ذخایر زیستی وزارت حفاظت محیط زیست ارمنستان هم همکاری‌های دو کشور در زمینه محیط زیست را حرکتی برای نزدیکی معنوی دو کشور دانست و گفت: چنین اقداماتی به نزدیک شدن دو کشور در حوزه‌ های مختلف خواهد انجامید.

آشوت واردووانیان ایجاد منطقه حفاظت شده فرامرزی دیزمار، آرویک را یکی از بزرگترین همکاری های زیست محیطی دو کشور ایران و ارمنستان دانست.

نخستین کارگاه آموزش شیوه‌های مدیریت مناطق حفاظت شده فرامرزی ایران و ارمنستان در تبریز تا 24 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

دیزمار بخشی از اکوسیستم ارسباران بوده و آرویک در ارمنستان قرار دارد. /ب


برچسب ها: آغاز ، کارگاه ، حفاظت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.