سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر اسماعیلی در نشست خبری اعلام کرد

رونمایی از ديده‌بان هوشمند "راصد 32" / بهره‌برداري از شنود "صياد 40" در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبیاء(ص) از بهره‌برداري از ديده‌بان هوشمند "راصد 32" و سامانه شنود "صیاد 40" در پدافند هوایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 (بیرجند)، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به نقش رادارها در دریافت اطلاعات جامع و کامل اظهار داشت: رادار یک هدف را در فضا کشف می‌کند، نوع و تعداد آن توسط سامانه شنود تکمیل می‌شود و به رادار اطلاعات انتقال داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات، تصور این است که راهبرد پدافند هوایی، یک راهبرد غیرقابل پیش‌بینی باشد، لذا در بخش شنود، سامانه کاملتری به نام "صیاد 40" که توسط فرماندهی اطلاعات و الکترونیکی قرارگاه پدافند هوایی طراحی شد را توسعه داده و امروز این سامانه را به تولید انبوه رسانده‌ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبیاء(ص) متحرک بودن را ویژگی صیاد 40 معرفی و افزود: این سامانه به هیچ وجه توسط دشمن کشف نمی‌شود و به سبب ضریب امنیتی بالا آن‌ها را متحرک کرده‌ایم و پدافند غیرعامل با این سامانه عجین شده است.

وی هم‌چنین تصریح کرد: این سامانه شنود، قابلیت یکپارچه‌ای به سیستم پدافند می‌دهد که علاوه بر تکمیل کردن اطلاعات قبلی، انجام تاکتیک‌های جدید مانند رهگیری هواپیماهای با سرنشین به کمک شبکه‌ای از سامانه‌های شنود را ممکن می‌کند.

وی با بیان این که هواپیماهایی که رهگیری می‌شوند متوجه نمی‌شوند که از سوی کدام نقطه رهگیری شده‌اند، اظهار داشت: این سامانه، علیه هواپیماهای مهاجم اعم از واقعی یا فرضی اقدام تاکتیکی انجام می‌دهد، یعنی چندین پله از هواپیماهای واقعی یا فرضی جلوتر است و غافلگیری را به او هدیه می‌دهد و این نقطه برجسته سامانه شنود صیاد 40 است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از رونمایی دیده‌بان هوشمند "راصد 32" خبر داد و اظهار داشت: راصد 32 به شبکه یک‌پارچه هواپیمای کشور تحت دیده‌بانی هوشمند متصل شده و قابلیت‌هایی دارد که مي‌تواند سمت و تمام اطلاعات پروازی یک هدف کشف شده را شناسایی کند.

امیر اسماعیلی با بیان این‌که هدف توسعه دیده‌بانی هوشمند، ارائه اطلاعات در حداقل زمان است، افزود: با کشف این اطلاعات آن را به پست فرماندهی مخابره می‌کنند.

وی از تولید انبوه این سامانه خبر داد و بیان داشت: از این سامانه به تعداد بالایی در مناطق حساس و حیاتی و هسته‌ای و حتی در مناطق رزمایشی استفاده خواهیم کرد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش هم‌چنین تصریح کرد: با استفاده از راصد 32 ديگر نيازي به ایستادن دیده‌بان در یک نقطه خاص نيست و اين سامانه در واقع یک انسان هوشمند است.

امیراسماعیلی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به عملکرد پدافند هوایی در اشراف اطلاعاتی از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای تصریح کرد: سامانه‌های شنود الکترونیکی از قابلیتی که دارند به خصوص با ارسال سیگنال‌های متقاعد شده، هم در بخش شنیداری و هم در بخش دیداری توسط سیستم‌های نارنجی و پرنده کشورهای هدف فرا منطقه‌ای استفاده می‌کنند.

وی افزود: یعنی با این قابلیت می‌توانند مسیر پرنده یا یک سایت زمینی را انتشار دهند و امواج ارائه شده را توسط سیستم‌های شنود کشف کنند.

وی با بیان این که لازمه طرح‌ریزی و استفاده از نقشه‌های جنگی، پروازهای آموزشی و رصد رزمایش کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است، تصریح کرد: سایت‌های زنجیره‌ای شنود الکترونیکی در سراسر کشور، تکمیل کننده اطلاعات هستند.

وی جمع‌آوری اطلاعات آشکار را از دیگر برنامه‌های اشراف اطلاعاتی پدافند هوایی اعلام کرد و افزود: با جمع‌آوری اطلاعات آشکار از سایت‌های خبری بخش دیگری از اشراف اطلاعاتی ما کامل می‌شود که اگر با بخش نخست که همان اطلاعات نهان است، همراه شود، تجزیه و تحلیل جامعی را در بخش شنود الکترونیکی در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور مي‌گذارد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: قرارگاه ، رزمایش ، آسمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.