سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الدستور: مخالفت اوباما با به رسميت شناختن فلسطين در سازمان ملل، موضع واقعي دولت آمريکا است

الدستور نوشت مخالفت اوباما با به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان عضو ناظر سازمان ملل بازگوکننده موضع واقعي دولت آمريکا درمورد حقوق مردم فلسطين است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛اين روزنامه اردني در سرمقاله امروز خود با عنوان "موضع خصمانه آمريکا درقبال مردم فلسطين" نوشت: اوباما ملت فلسطين و ديگر کشورهاي عربي را زياد منتظر نگذاشت و پس از کمتر از يک هفته از پيروزي در انتخابات، مخالفتش را با به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان ناظر در سازمان ملل اعلام کرد.

اين تصميم ناگهاني اوباما بسياري را غافلگير و بر حقايقي از اين دست تاکيد کرد که در دور دوم رياست جمهوري اوباما  موضع کاخ سفيد درمورد نزاع فلسطين-اسرائيل تغيير نخواهد کرد و آمريکا حامي و پشتيبان رژيم صهيونيستي و طرح هاي توسعه طلبانه آن مبني بر شهرک سازي و يهودي سازي باقي خواهد ماند.

حال که آمريکا چنين موضع خصمانه اي درمورد موضوع و ملت فلسطين دارد، کشورهاي عربي بايد به صورت گروهي موضعي را خارج از دامنه انتظار و تبعيت اتخاذ و قطعنامه اي صادر کنند که بر حق مردم فلسطين در تشکيل کشوري مستقل براي خود در مرزهاي چهارم ژوئن به پايتختي قدس تاکيد و به تشکيلات خودگردان فلسطين براي عضويت "ناظر" در سازمان ملل کمک کنند.

از سوي ديگر، موضع خصمانه اوباما نسبت به مردم فلسطين نشان مي دهد که واشنگتن مشتاق تقويت ائتلاف خود با  رژيم صهيونيستي درمورد مسائل گوناگون منطقه اي و بين المللي است.

به طور خلاصه، اوباما با به رسميت شناختن عضويت "ناظر" فلسطين در سازمان ملل مخالفت کرده است تا بر موضع کاخ سفيد درمورد حقوق قانوني مردم فلسطين و حمايت مطلقش از رژيم اشغالگر صهيونيستي تاکيد کند. اين، پيامي براي تشکيلات خودگردان فلسطين و همه نهادها است تا براي پايان دادن به چند دستگي، بازسازي مقاومت مردمي به عنوان تنها راه وادار کردن دشمن صهيونيست به خروج از سرزمين هاي اشغالي و تشکيل کشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف تلاش کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.