سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش‌بيني شكست حزب حاكم ژاپن در انتخابات آينده

نتايج يک نظرسنجي از شکست احتمالي حزب دموکرات حاکم در ژاپن در انتخابات آينده اين کشور خبر مي دهد ،‌ انتخاباتي که احتمال دارد ماه آينده به صورت زودهنگام برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين نظرسنجي در شماره امروز سه شنبه روزنامه آساهي منتشر شد.

نتايج نشان مي دهد حزب يوشيهيکو نودا نخست وزير ژاپن تنها دوازده درصد از آراء‌ شرکت کنندگان دراين نظرسنجي را به خود اختصاص داده و به پايين ترين سطح خود از زمان روي کار آمدن نودا در سال گذشته تا کنون رسيده است.

حزب ليبرال دموکرات ژاپن که نيروي اصلي مخالف دولت به شمار مي رود با کسب بيست و نه درصد از آراء‌ شرکت کنندگان در اين نظرسنجي در صدر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از توکيو ، دوره قانوني فعاليت پارلمان ژاپن تا تابستان دو هزار و سيزده طول مي کشد اما يوشيهيکو نودا تابستان گذشته وعده داد در ازاي حمايت مخالفان از افزايش ماليات بر ارزش افزوده ،‌ انتخابات را زودتر از موعد قبلي برگزار کند.

وي احتمال دارد از راي دهندگان درخواست کند ماه دسامبر در حوزه هاي راي گيري حضور يابند.

نتايج منتشر شده در روزنامه آساهي از سوي ديگر مشخص کرد چهل درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي هنوز تصميم نگرفته اند به کدام حزب راي خواهند داد.

بر اساس همين نتايج چهل و هشت درصد از سوال شوندگان گفتند از هيچ حزب خاصي حمايت نمي کنند.

در خصوص ميزان محبوبيت دولت نودا که از سپتامبر دو هزار و يازده روي کار آمده است نيز نتيجه همان رقم هجده درصد است و در مقايسه با ماه اکتبر تغيير نکرده است.

برچسب ها: حزب ، حاکم ، ژاپن ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.