سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

ارزیابی عملکرد انواع سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم/ بهره‌برداری از سامانه‌های توپ35 میلی‌متری اورلیکن

ارزیابی عملکرد انواع سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ بهره‌برداری از سامانه موشکی ارتفاع متوسط هاگ و سامانه‌های توپ 35 میلی‌متری اورلیکن مجهز به فاصله‌یاب لیرزی، انهدام چند فروند هواپیماهای دشمن فرضی و... از برنامه‌ها و اهداف روز دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، در دومین روز برگزاري اين رزمایش مشترک، عملکرد انواع سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی عملیاتی قرار خواهند گرفت.

همچنين در دومین روز اين رزمایش و در پی تهاجم هواپیماهای شکاری، بمب‌افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آفندی تحت عنوان کشور نارنجی (دشمن فرضی) به مناطق حساس و حیاتی کشور، سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ‌افزارهای توپخانه‌ای نیروهای مسلح گسترش می‌یابد.

بنابراین این گزارش در محدوده عملیاتی رزمایش، این سامانه‌ها در محدوده عملیاتی رزمایش با انجام عملیات تاکتیکی از جمله کشف،‌ شناسایی، تعقیب و رهگیری و در نهایت تیراندازی به سمت هواپیماهای بدون سرنشین تلاش خواهند کرد توانمندی‌های بی‌نظیر موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

همچنین در این مرحله از رزمایش انواع هواپیماهای شناسایی و شکاری، رهگیر نیروی هوایی ارتش با خلبانان کارآزموده در کنار فعالیت گسترده شبکه هوایی پدافند، شبکه دیده‌بانی بصری فعالیت گسترده شبکه راداری پدافند هوایی کشور است، شبکه دیده‌بانی بصری و مراکز جمع‌آوری اطلاعات (فاشا) کلیه مراحل کشف، شناسایی و درگیری با هواپیماهای نیروهای متخاصم را تلاش خواهند کرد با موفقیت انجام دهند و به همه اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سامانه موشکی تولید شده ارتفاع متوسط هاگ، سامانه‌های توپ 35 میلی‌متری اورلیکن مجهز شده به فاصله‌یاب لیزری در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 مورد بهره‌برداری و ارزیابی عملیاتی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است امیر سرتيپ شهرام، سخنگوی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 4 پیشتر از انجام طرح‌های کمک رسانی، اعزام اکیپ‌های درمانی و اجرای اقدامات و طرح‌های تامینی در روز دوم رزمایش خبر داده و گفته بود: بعد از کشف و شناسایی هواپیماهای دشمن فرضی از سوي شبکه یک‌پارچه تحت امر قرارگاه پدافند هوایی ارتش، دستور پرواز هواپیماهای اسکرامبل جهت تعقیب و درگیری با هواپیماهای متجاوز دشمن صادر خواهد شد.

وی تاکید کرده بود: سامانه‌های توپخانه و موشکی پدافند هوایی نیروهای مسلح کشورمان نیز در مجموعه اقداماتی، هواپیماهای مهاجم را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهند گذاشت و حتی چند فروند از آن‌ها را در آسمان کشور منهدم خواهیم ساخت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رزمایش ، سامانه ، موشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.