سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی:

نقش اساسي ایران در دوام دولت سوریه قابل انکار نیست

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت:‌ نقش جمهوری اسلامی ایران در دوام دولت سوریه در راستای مقابله با دشمنان قابل انکار نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مراسم افتتاحیه "خبرگزاری تسنیم" با اشاره به اینکه موضوع بیداری اسلامی امری مهم محسوب می‌شود، گفت: این موضوع مقوله‌ای تاریخی است و قدمتش به تاریخ اسلام باز‌می‌گردد لذا پرداختن به آن از سوی رسانه‌های خبری جای تحسین دارد.

وی افزود:‌ در طی دهه‌های گذشته که اسلام دچار مشکلاتی شده مسلمانان بارها در مقابل دشمنان به ظاهر قوی قیام کردند و جلوی استکبار و استبداد آنها را گرفته‌اند.

ولایتی با اشاره به اینکه در جهان امروز بسیاری از روزنامه‌ها،‌مجلات و خبرگزاری‌ها در اختیار مجموعه‌های سرمایه‌داری است، تصریح کرد: در جهان امروز رسانه‌هایی چون سی‌ان‌ان، رویترز و... هدف‌شان تنها ایجاد نفاق در میان کشورهای جهان است و به ابزاری برای اعمال سلطه تبدیل شده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: وقوع بیداری اسلامی موج جدیدی را در دنیا به پا کرد که این موضوع نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که ثابت کرد علیرغم فشارها و تحریم‌ها هیچ چیزی مانع موفقیت نیست.

وی افزود: امروز  ایران به عنوان برترین قدرت در منطقه آسیا مطرح است و توانسته است در حمایت از کشورهای منطقه حضور پررنگی را داشته باشد به طوری که ما شاهد هستیم در قضیه جنگ 33 روزه لبنان و اسرائیل حامی اصلی این کشور ایران بود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: حمایت مقتدرانه ایران از کشورهایی چون عراق  و سوریه ثابت می‌کند که اجازه نخواهد داد کشورهای غربی بر منطقه حاکم شوند.

ولایتی با اشاره به اینکه ایران در دوام حکومت سوریه نقش اساسی را ایفا می‌کند، گفت:‌جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه بیش از 20 ماه از هجمه‌های فراوان علیه دولت سوریه می‌گذرد حمایت خود را از دولت و این کشور بیشتر کرده است اما بر این موضوع اعتقاد دارد که باید در دولت سوریه اصلاحاتی انجام شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: متاسفانه در شرایط امروز سوریه نیروهای غیرخودی و وابسته به عناصر غربی وارد عمل شدند که امیدواریم این موضوع از سوی دولت سوریه با واکنش جدی روبرو شود.

وی تصریح کرد:‌ همه مستکبران جهان باید بدانند که قوم دیکتاتورهایی همچون قذافی به پایان رسیده است و نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی زنده بیداری اسلامی در جهان اثبات شده است.

ولایتی با اشاره به قطع کانال‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی گفت: در چنین شرایطی انتظار است که حمایت از بیداری اسلامی و مقولاتی این چنینی در رسانه‌های داخلی کشورمان از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با تمرکز بیشتری به آنها پرداخته شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه بیداری اسلامی به دو دسته ایجابی و سلبی تقسیم می‌شود، اظهار داشت:‌غربی‌ها باید بدانند که دوران مکتب‌های فکری آنها چون کمونیسم و لیبرالیسم به پایان رسیده و آنها دیگر جایی در بین مردم جهان ندارند.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: ولایتی ، سوریه ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.