سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد بحران مالي در فرانسه

کارشناس اقتصادي فرانسوي گفت دولت فرانسه در مورد نتايج اقتصادي اين کشور بيش از اندازه خوش بين است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي اف ام تي وي ؛ دوران دشواري پيش روي مقامات فرانسه است.

نيکلا دوز گفت بانک مرکزي فرانسه پيش بيني کرده است توليد ناخالص داخلي اين کشور در سه ماهه پاياني سال دوهزار و دوازده به کمتر از يک دهم درصد برسد.  فرانسه در سه ماهه سوم سال جاري نيز توليد ناخالص داخلي کمتر از يک دهم درصد را به ثبت رساند. از ديدگاه فني در صورتي که توليد ناخالص داخلي براي دو ماه متوالي منفي باشد، نشان دهنده بروز رکود اقتصادي است. دوز گفت در اين صورت اين نخستين رکود اقتصادي خواهد بود که فرانسه از بهار سال دوهزار و نه تجربه خواهد کرد.

بروکسل روز چهارشنبه با بازنگري در مورد رشد اقتصادي فرانسه در سال دوهزار و سيزده اعلام کرد رشد اقتصادي اين کشور چهار دهم درصد خواهد بود. اين در حالي است که دولت فرانسه از رشد اقتصادي هشت دهم درصدي خبر مي دهد.

نيکلا دوز گفت پير مسکوويسي وزير اقتصاد فرانسه همچنان مصرانه از رشد اقتصادي هشت دهم درصد و کسري بودجه سه درصدي خبر مي دهد. وزير اقتصاد فرانسه همچنين معتقد است شرايط بيکاري در اين کشور دگرگون خواهد شد. از ديدگاه دولت فرانسه بهبود شرايط اقتصادي نخستين آثار پيمان نامه رقابتي دولت خواهد بود.

اين کارشناس اقتصادي تاکيد کرد دولت بيش از اندازه خوش بين است. تعادل بودجه اي سال آينده به طور کلي بر مبناي افزايش ماليات ها است و در صورتي که رکود اقتصادي تاييد شود ، ميزان ماليات بر درآمد در مقايسه با ميزان پيش بيني شده کاهش خواهد يافت.


برچسب ها: فرانسه ، اقتصاد ، کارشناس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.