سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های اوقاف در ایام محرم تشریح شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های این سازمان را در آستانه ماه محرم تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حجت الاسلام احمد شرفخانی طی نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های سوگواری بصیرت عاشورایی را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت این برنامه ادامه داد: عاشورا به عنوان یک حادثه تاریخی در فرهنگ و اندیشه میان مردم جایگاه ویژه ای دارد و میزان علاقه مردم به امام حسین (ع) این حادثه عظیم تاریخی را به جریانی مستمر، پایدار و همیشگی تبدیل کرده است.
حجت الاسلام شرفخانی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اداره موقوفات که عمده آنها در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و استفاده از فرهنگ عاشورایی، روضه خوانی و اظعام عزاداران است و در راستای اجرای صحیح نیت واقفین سوگواره بصیرت عاشورایی را در 2 هزار و 382 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه ها در دهه اول محرم و دهه آخر صفر در نظر گرفته شده است اظهار داشت: در بیش از 12 هزار مسجد، حسینیه و تکیه به صورت مشارکتی برنامه های عزاداری ویژه برنامه هایی را اجرا می کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اعزام بیش از 3500 روحانی و مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور را در ایام محرم برای تبیین نهضت عاشورا از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده سازمان اوقاف برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بخش بسیاری از موقوفات کشور در رابطه با امام حسین(ع)، عزاداری و اطعام است و بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع موقوفات تاکنون 15 هزار و 31 موقوفه با نیت روضه خوانی، 23 هزار و 13 موصوفه با نیت تعزیه داری و 18 هزار و 788 موقوفه با نیت اطعام در کشور وجود دارد که برخی از آنها مقید به زمان و مکان و برخی فاقد قید هستند.
به گفته شرفخانی تاکنون اصفهان رکورد دار موقوفه در زمینه روضه خوانی، مشهد رکوردار موقوفه در تعزیه داری، یزد رکوردار موقوفه در بخش اطعام و استان تهران رکوردار بیشترین موقوفات بوده است. /ل

برچسب ها: فرهنگی ، اوقاف ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.