سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستان بی برنامی گی و مصدومیت هواداران...

این روزها شاید در لیگ ما خبری از استقبال گرم هواداران نیست و به قول حنیف عمران زاده انگار هواداران هستند که مصدوم شده اند، مصدومیتی که منجر به خالی بودن استادیوم های ورزشی شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیگر خبری از برگزاری دیدارهای باشگاهی با تعداد هواداران بالا نیست، هواداران کمتر علاقه ای به حضور پرشور در ورزشگاه ها نشان می‌دهند.

البته باید پذیرفت که عملکرد نه چندان درخشان مهره های فوتبال در مستطیل سبز از جمله عواملی است که می‌تواند از حضور هواداران بکاهد. هواداران بارها ثابت کرده اند که هرگاه شاهد بازی خوبی از تیم خود باشند، بیشتر راغب می‌شوند که در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند. اصولاً بازی های حساس و دربی گونه یا دیدارهایی که دو تیم در طرفین جایگاه نزدیک به همی در جدول دارند موج بیشتری از هواداران را به ورزشگاه ها می‌کشاند، باید پذیرفت که بی نطمی های موجود در مسابقات لیگ اعم از آن ها که به علت بلا تکلیفی مقطعی در برگزاری یا برگزار نشدن  جام حذفی، یا مسابقات تیم ملی بوجود می‌آید در کاهش تعداد هواداران بی تاثیرنیست .
حالا دیگر هواداران از نوسانات پی در پی تیم های خود در عذابند. از این حاشیه های رنگارنگ داخلی تیمی از این نیمکت های متزلزل سرمربیان و از این بی برنامگی مدیران
*رابطه صدرنشینی و استقبال هواداران
آمار نشان می دهد تیم هایی که اغلب مدعی صدرنشینی و قهرمانی هستند، هواداران بیشتری دارند. تیم های سرشناسی از قبیل سرخابی ها یک فاکتور اثر گذار به نام هواداران در اختیار دارند که در مواقع بحران و مشکلاتی مقطعی تیم ها سایه حمایتی خود را بر تیم می گذارند.

هواداران در همه جای دنیا نقش اثر گذار و از پررنگ ترین عوامل خارجی موفقیت تیم ها محسوب می شوند، وقتی شعارهای یک تیم باعث می شود که سرعت حمله کاهش یا افزایش پیدا کند و یا اینکه شعارهای منفی بر ضد تیمی یا یک شخصیت فردی در واقع شالکه یک دیدار و برنامه های انجام شده را بر هم می زند.

هواداران این یارهای دوازدهم تیم ها در مهمترین رسالت خود باید صبور باشند آن قدرصبور که با پیچ و تاب های این ورزش حیرت انگیز کنار بیایند و سرگیجه نگیرند. وقتی تماشاگران حرفه ای عمل کنند می توانند انتظار تماشای تیمی حرفه ای را داشته باشند./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.