سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بخش خصوصی را از قطار تولید پیاده نکنید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت نباید برای برون رفت از مشکل اقتصادی کشور بخش خصوصی و تولید‌کنندگان را از قطار اقتصاد و صنعت پیاده کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین پیرموذن افزود: با توجه به واقعیت‌های موجود، دولت و مجلس باید در بودجه سال آینده تمهیداتی را پیش‌بینی کنند که از محل آن مشکل نقدینگی تولیدکنندگان رفع و بحث اشتغال پایدار در جامعه محقق شود.

وی مسکوت ماندن پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی را راهکار مناسبی برای برون رفت بخش خصوصی از مشکلات عنوان کرد و گفت: موافقت با این پیشنهاد موجب می‌شود تولیدکنندگان بتوانند از این محل حداقل درآمدی را داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های‌شان را پوشش دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل افزود: راهکار بعدی مسکوت ماندن افزایش مالیات‌ها است.

پیرموذن بیان داشت: تحریم، مشکلات صادرات، قیمت ما‌به‌‌التفاوت ارز و افزایش مالیات مشکلات تولیدکنندگان را چند برابر کرده است که انتظار می‌رود مسئولان با توجه به کمبود فروش و تولید، در بحث مالیات به بخش خصوصی کمک کنند و بحث افزایش 35 درصدی مالیات که امسال برای بخش خصوصی پیش‌بینی شده است مسکوت بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه امیدوارید که این پیشنهادات مورد موافقت قرار گرفته و اجرایی شود، گفت: شرایط اقتصادی کشور می‌گوید ما نباید از واقعیت‌ها دور باشیم، دولت چه بخواهد، چه نخواهد مشکلاتی برای بخش خصوصی و واحدهای تولیدی به وجود آورده که راه حل منطقی آن پیاده کردن بخش خصوصی و تولیدکنندگان از قطار اقتصاد و صنعت نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل در پایان ابراز داشت: پرداخت اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از جمله طرح‌هایی بود که برای تامین نقدینگی تولیدکنندگان اعلام شد که تنها در قالب یک شعار تاکنون مطرح شده است./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، مشکل ، اقتصادی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.