سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مرام امام حسین (ع) نپذیرفتن ظلم بود

استاندار اردبیل گفت: مرام امام حسین (ع) و تفکر عاشورا نشان دهنده این حرکت است که نباید زیر بار ظلم و ستم و تعدی رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در دومین همایش مداحان، ذاکران و خادمان حسینی بسیجی در اردبیل افزود: امروز همین تفکر ظلم‌ستیزی و مظلوم‌دوستی انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است دنیای کفر را به خشم و غضب انداخته و سبب شده آنها در اندیشه شیطانی خود ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) نهضت برگرفته از حقیقت انسان و خواسته درونی بشریت است، گفت: بشریت امروز تشنه معارف عاشورایی و کربلایی است چرا که پیام این نهضت آزاد زندگی کردن است.

نیکزاد افزود: بعد از 14 قرن بنیانگذار کبیر انقلاب فریاد همیشه جاری ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان را به مانند مولایش امام حسین (ع) سر داد تا روزنه‌ای امید بخش برای نجات انسان‌ها از ظلم و ستم باشد.

استاندار اردبیل همچنین گفت: به خاطر همین ویژگی‌ها و اتکا به فرهنگ عاشورایی است که ملت ایران بیش از سه دهه است مورد تهدید استکبار و جهان غرب و شرق قرار گرفته چرا که آنها تاب تحمل و توان پیام‌ها و فریادهای برخاسته از روح و جان ملت‌ها را ندارند.

وی شاخصه ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی را پذیرش حق و حقیقت از سوی ملت‌های مسلمان اعلام کرد و افزود: این ملت امروز به معنای واقعی راه حق و حقیقت را شناخته است و برای تمام بشریت نیز به الگوی بی‌بدیل تبدیل شده است.

نیکزاد در ادامه گفت: دهه اول محرم فرصتی است تا هم در بحث آیین‌ها و مراسم‌ها و هم رفتار و اعمال خود پالایشی انجام دهیم تا با قصد قربت بتوانیم اسلام و احکام نورانی آن را ساری و جاری کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، مرام ، امام ، حسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.