سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفجار خط لوله اصلي صادرات نفت يمن

خبرگزاري رسمي و منابع محلي دولت يمن روز دوشنبه اعلام کردند انتقال نفت از خط لوله اصلي صادرات نفت اين کشور پس از وقوع انفجار در دو بخش اين خط لوله، متوقف شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين خط لوله از دو ناحيه در منطقه وادي عبيده در غرب اين کشور هدف حمله قرار گرفت.
يکي از مقامات محلي يمن در اين منطقه گفت: مهاجمان ناشناس نيمه شب گذشته خط لوله انتقال نفت خام به پايگاه اصلي صادرات نفت را در درياي سرخ منفجر کردند.
خط لوله نفت دويست و هفتاد مايلي مارب تا زمان حملات در سال هاي دو هزار و يازده و دو هزار و دوازده ميلادي ، روزانه حدود صد و ده هزار بشکه نفت خام را به پايانه صادراتي راس العيسي در ساحل درياي سرخ منتقل مي کرد.
خبرگزاري رسمي يمن به هويت مهاجمان اشاره اي نکرد اما خطوط لوله نفت و گاز اين کشور از زماني که اعتراضات ضد دولتي موجب خلا قدرت در اين کشور در سال دو هزار و يازده ميلادي شده بارها مورد حمله شبه نظاميان و قبيله نشين هاي ناراضي قرار گرفته است.
سال گذشته بسته شدن اين خط لوله به مدت طولاني موجب شد بزرگترين پالايشگاه نفت يمن در عدن تعطيل و اين کشور به سوخت اهدايي از عربستان سعودي و همچنين واردات وابسته شود.
خط لوله نفت مارب آخرين بار ماه سپتامبر منفجر شد اما خط لوله اصلي صادرات گاز دوباره هفته گذشته منفجر شد.
برچسب ها: بین الملل ، نفت ، یمن ، انفجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.