سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

در خواست ارزمبادله ای برای تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:‌ کار گروه صنایع دستی استان از طریق استانداری پیگیر دریافت ارز مبادله ای و تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان و صادر کنندگان است.

 احمد ادیب در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار کرد:‌ برخی تولید کنندگان فعال در زمینه صنایع دستی برای خرید مواد اولیه و بعضی صادر کنندگان برای هزینه های حمل و نقل نیاز به ارز مبادله ای دارند.
وی با اشاره به قول همکاری سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: در صورت موافقت با این درخواست، فعالان صنایع دستی در زمینه صادرات و واردات، ارز مبادله ای دریافت می کنند.
ادیب اظهار کرد: تولید کنندگان صنایع دستی در تعداد محدودی از رشته ها مثل قلمزنی، مینا کاری، فیروزه کوبی و خاتم کاری نیاز به مس و برنج دارند که این اقلام وارداتی است.
وی افزود: برای رفع مشکل صنعتگران درخواست تامین 500 تن مس به استانداری اصفهان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شده است.
وی با اشاره به تشکیل شورای صادرات صنایع دستی کشور گفت: مشکلات صادر کنندگان صنایع دستی در این شورا مطرح و مصوبات این شورا از طریق مجلس شورای اسلامی و مسوولان مربوط پیگیری می شود.
ادیب اضافه کرد: بیشتر تولید کنندگان صنایع دستی مواد اولیه خود را از مواد بومی و محلی تهیه می کنند و مشکلی برای تامین مواد اولیه ندارند.
ادیب همچنین از تجلیل از صادرکنندگان نمونه صنایع دستی در کشور خبر داد و گفت: برای صادر کنندگان نمونه تسهیلاتی در نظر گرفته شده که به آنها اعلام خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، درخواست ، ارز ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.