سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه بیمه می شوند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه گفت: آزمون عملی رشته های صنایع دستی جهت برخورداری از مزایای قانون بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در این رابطه اظهار داشت: نظر به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استفاده هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی از قانون بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن در رشته های صنایع دستی در کرمانشاه صنعتگران و هنرمندان با شرکت در آزمون عملی در رشته های تخصصی (گلیم بافی، گیوه بافی، منجوق دوزی، زیور آلات سنتی، تذهیب، مینیاتور، البسه محلی، سرمه دوزی، معرق، منبت و معرف منبت) با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و ارائه نمونه کار مدارک آنان جهت صدور گواهینامه صلاحیت فنی و حرفه ای برگزار شد.

وی افزود: هنرمندان و صنعتگران می توانند پس از اخذ گواهی قبولی و با در دست داشتن گواهی صلاحیت به شعبات تامین اجتماعی در سطح استان برای برخورداری از قانون بیمه و مزایای آن مراجعه نمایند.

سپهر تصریح کرد: در شهرستانهای کرمانشاه در مکان آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران 70 نفر از صنعتگران در آزمون عملی در رشته های فوق جهت برخورداری از قانون بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن شرکت کردند.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که تاکنون از ابتدای اجرای بیمه قالیبافان و شاغلین شناسه دار صنایع دستی از نیمه دوم سال 89 تاکنون از حدود 2200 نفر آزمون به عمل آمده که حدود 1700 نفر به شعبات تامین اجتماعی سراسر استان جهت استفاده از قانون بیمه معرفی شده اند. /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.