سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

120 هزار خانوار نيويورک و نيوجرسي همچنان در تاريکي

با وجود گذشت دو هفته از وقوع طوفان سندی در نیویورک حدود 120 هزار مشترک در نیویورک و نیوجرسی روز یکشنبه همچنان در خاموشی به سر بردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، برق بیش از هشت میلیون نفر طی وقوع طوفان سندی در آمریکا قطع شد. جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه از مناطق فاجعه زده در استین آیلند در نیویورک بازدید کرد که با گذشته دو هفته از طوفان سندی همچنان با ویرانی رو به روست. حدود 50 هزار خانه و ساختمان اداری عصر روز یکشنبه همچنان بدون برق بودند و 55 هزار خانه دیگر به سبب وقوع سیل قادر به دسترسی به برق بصورت ایمن نیستند. مقامات شرکت برق لانگ آیلند آمریکا اعلام کردند تجهیزات الکتریکی باید مورد بازرسی قرار گیرند و تعمیر شوند قبل از آن که بتوان برق آنها را وصل کرد. میشل هاروی رئیس شرکت برق لانگ آیلند گفت: ما مطمئنا اوضاع این مناطق را درک می کنیم.
او در عین حال گفت طوفان شدید تر از آن چیزی بود که پیش بینی می شد و هیچ کدام از شرکت های خدماتی قبل از وقوع طوفان کارگر کافی در اختیار نداشتند .
این در حالی است که ساکنان لانگ آیلند می گویند به هنگام تماس با اداره برق پاسخی دریافت نمی کنند. کری بارام یکی از ساکنان لانگ آیلند می گوید: یک شب دیگر هم به صورت وحشتناک سری شد. تا نیمه شب با اداره برق تماس می گرفتم اما کسی پاسخ نداد.
مقامات لانگ آیلند اعلام کردند می دانیم که اطلاعات کافی در اختیار مشترکان قرار نمی گیرد اما این موضوع به سبب سیستم فن آوری اطلاعاتی قدیمی است و ما در حال به روز کردن آنها هستیم. روز یکشنبه مقامات اداره برق لانگ آیلند اعلام کردند شش هزار و چهارصد کارگر در تلاش برای وصل کردن برق ساکنان منطقه هستند .
اد مانگانو از مقامات برق منطقه ناسائو گفت: کارگران در تلاش برای وصل کردن برق هستند. 
او و دیگر مقامات لانگ ایلند از دولت فدرال در خواست کمک کرده اند و می گویند اداره برق لانگ آیلند به تنهایی قادر به وصل کردن برق منطقه نیست. اداره برق لانگ آیلند روز یکشنبه اعلام کرد برق نود و پنج درصد از خانه ها و ساختمان های تجاری در منطقه وصل شده ایست و این رقم در پایان روز سه شنبه به 99 درصد خواهد رسید.
در شهر نیویورک دفتر شهر دار اعلام کرد حدود شش هزار تن از ساکنان کم درآمد شهر هم چنان در خاموشی به سر می برند.
پلیس نیوریوک شمار تلفات ناشی از طوفان سندی را در این شهر 43 تن اعلام کرد. نیویورک و نیوجرسی بیشترین خسارات را از طوفان سندی دیده اند. این در حالی است که این طوفان در ده ایالت آمریکا سبب کشته شدن بیش از صد نفر و قطع برق هشت میلیون و پانصد هزار تن و همچنین لغو حدود بیست هزار پرواز شد.
طوفان سندی سبب بارش بیش از سی سانتیمتر باران در ایستون، ‌مریلند و 86 سانتیمتر برف در گاتلینبرگ تنسی شد. خسارات ناشی از طوفان سندی پنجاه میلیارد دلار برآورد می شود . این طوفان پس از طوفان کاترینا در سال دو هزار و پنج در آمریکا پرهزینه ترین طوفان در این کشور بوده است.
برچسب ها: نیویورک ، نیوجرسی ، تاریکی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.