سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت درمراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی خبر داد:

اختصاص 600 میلیون دلار ارز برای واردات دارو/ مشکلی در ذخایر دارویی وجود ندارد

در اولین روز از نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی وزیر بهداشت از رونمایی از ده قلم داروی جدید تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی گفت: کشور ما در عرصه پزشکی در دنیا از رتبه خوبی برخودار است و در عرصه دارو در وضعیت خوبی هستیم.

وی افزود: از آنجایی كه مسئله دارو و علوم پزشکی با سلامت و حیات مردم سروکار دارد در اسرع وقت باید با تهیه ارز مورد نیاز دارو را فراهم کرد و در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفته است.

دستجردی تصریح کرد: درحال حاضر ذخایر دارویی مناسبی داریم و سعی  کرده ایم به دلیل 6 ماه تاخیری که در دریافت ارز دارو داشته ایم با تانی از ذخایر دارویی استفاده کنیم و درحال حاضر با اختصاص 600 میلیون دلار ارز به سرعت کمبودها را جبران می کنیم به صورتیکه خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در ذخایر دارویی نداریم.

وی گفت: 14 قلم دارو در پایان سال گذشته و ابتدای سال جدید رونمایی شده است و تا پایان امسال نیز 10 قلم داروی جدید دیگر رونمایی می شوند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.