سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حميد قبادي:

بي صلاحيتي گروه هاي مرجع مخرب است

بي صلاحيتي گروه هاي مرجع موظف به تعيين سير مطالعاتي براي تمامي اقشار سني كشور، مخرب است.

حميد قبادي مشاور سابق معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه بي صلاحيتي گروه هاي مرجع مخرب است، افزود: گروه هاي موظف به تعيين سير مطالعاتي كشور براي تمامي اقشار سني مرجع بوده و صلاحيت آن ها بسيار مهم است.
وي در ادامه گفت: موضوع سير مطالعاتي در مسير توسعه كتابخواني مبحث مهمي بوده و در سال هاي پس از شكوفايي انقلاب اسلامي توسط آثار شهيد مطهري و فعاليت برخي از نهادهاي ادبي و دانشگاه ها در صدر مباحث مرتبط با ترويج و تبليغ فرهنگ كتاب و كتابخواني قرار گرفته است.
مشاور سابق معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به فعاليت هاي دانشگاه امام صادق(ع) در راستاي عرضه آثار شهيد مطهري در قالب سير مطالعاتي اشاره كرد و اظهار داشت: در چند سال اخير نيز گروه هاي تبليغي و ترويجي زيادي به مسئله تعيين سير مطالعاتي پرداخته اند.
قبادي تصريح كرد: از نكات ديگري كه در كنار صلاحيت گروه هاي موظف به تعيين سير مطالعاتي كشور اهميت يافته مي توان به توانايي و آگاهي گروه ها براي تعيين اين سير با توجه به نياز اقشار مختلف جامعه و شناخت موضوعات مشخص قابل جايگيري در سير مطالعاتي اشاره كرد.
قبادي گفت: با اين نگرش امروزه تعداد گروه هاي مرجع كافي نبوده و اما گروه هاي تبليغي و ترويجي گامهاي بزرگي در جهت تعيين سير مطالعاتي برداشته اند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر استانداردسازي سير مطالعاتي در اولويت اول و گسترش كمي گروههاي در اولويت دوم قرار دارد.
لازم به ذكر است از گروههاي فرهنگي موظف به تعيين و تعريف سير مطالعاتي كشور مي‌توان به نهاد كتابخانه هاي عمومي اشاره كرد./ي2
برچسب ها: قبادی ، هفته کتاب ، گروه ، مرجع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.