سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رئيس قوه قضاييه صورت گرفت؛

امضاي قرار داد استرداد مجرمين بين ايران و ارمنستان/تعامل مثبت ايران و ارمنستان در حوزه قضايي

آيت الله آملي لاريجاني با تشکر از موضع گيري‌هاي کشور ارمنستان نسبت به حملات توطئه جويانه غربي‌ها افزود: جمهوري ارمنستان جهت‌گيري‌هاي مناسبي نسبت به مسائل مطرح شده عليه حقوق بشر در ايران که از طرف مدعيان غربي بيان مي‌شد از خود نشان داده‌ و اميدواريم اين تعامل ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، دقايقي پيش با حضور آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا، مرتضي بختياري وزير دادگستري و هراير توماسيان وزير دادگستري جمهوري آذربايجان قرار داد استرداد مجرمين بين دو کشور ايران و ارمنستان امضا شد.

در ادامه نشست دوجانبه مسئولان عالي قضايي ايران و ارمنستان آيت‌الله آملي لاريجاني اظهار داشت: يکي از مشکلات کشوري چون ايران در مواجهه با کشورهاي غربي تلقي متفاوت از اسلام است.

رئيس دستگاه قضا گفت: کشورهاي غربي براي زير سوال بردن اسلام عنوان حقوق بشر را مطرح مي‌کنند در صورتي که کشور ما با نظام اسلامي خود از سال‌ها پيش دغدغه ايجاد حقوق بشر را در جهان داشته است.

وي در پاسخ به ابراز خرسندي وزير دادگستري ارمنستان نسبت به وجود دو نماينده ارمني در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين دو نماينده وکيل حدود سه هزار نفر از هم ميهنان ارمني کشور ما هستند که اين امر نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران بر پايه زندگي صلح آميز بنا نهاده شده است.

آيت الله آملي لاريجاني با تشکر از موضع گيري‌هاي کشور ارمنستان نسبت به حملات توطئه جويانه غربي‌ها افزود: جمهوري ارمنستان جهت‌گيري‌هاي مناسبي نسبت به مسائل مطرح شده عليه حقوق بشر در ايران که از طرف مدعيان غربي بيان مي‌شد از خود نشان داده‌ و اميدواريم اين تعامل ادامه داشته باشد.

رئيس دستگاه قضا ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران از بدو شکل گيري هر سال حداقل يک انتخابات آزاد برگزار کرده در صورتي که در کشورهاي حاشيه‌اي چنين شرايطي وجود ندارد.

وي با اشاره به حوادث بحرين اظهار داشت: مردم بي‌پناه بحرين اکنون براي داشتن حق راي مي‌جنگند و آمريکا و مدعيان غربي از حقوق بشر به عنوان ابزاري در دستان خود استفاده مي‌کنند.

وي با تاکيد بر توسعه روابط قضايي بين ايران و ارمنستان گفت: اميدواريم راه‌هاي جديدي براي توسعه همکاري‌هاي حقوقي و قضايي بين دو کشور ايجاد شود و تسهيلاتي براي انتقال محکومين ايراني براي بازگشت به کشور فراهم شود.

در ادامه اين نشست؛ هراير توماسيان وزير دادگستري جمهوري ارمنستان ضمن ابراز خرسندي از سفر به کشورمان اظهار داشت: در طي اين سفر فرصت تازه‌اي پيدا شد تا در کنار همکاري‌هاي سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان، معاهدات تازه قضايي امضا شود که باعث ارتقا فرصت‌هاي حقوقي قضايي دو کشور مي‌شود.

وي با تاکيد بر حق مسلم ايران درباره استفاده صلح‌آميز هسته‌اي افزود: روابط بين دو کشور ايران و ارمنستان بر مبناي ارتباط با ساير کشورها پايه‌گذاري نشده بلکه اين دو کشور براساس همکاري‌هاي ديرينه با يکديگر همکاري مي‌کنند.

وزير دادگستري جمهوري ارمنستان با اشاره به حادثه قره باغ گفت: از موضع‌گيري بي‌طرفانه جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين حادثه تشکر مي‌کنم و اميدوارم روابط بين دو کشور ايران و ارمنستان به عنوان الگوي کشورهاي ديگر باشد و امضاي معاهده امروز بازتابي از اين الگو است.

وي با ابراز خرسندي از حضور دو نماينده ارمني در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين اقدام کشور جمهوري اسلامي ايران نشان از اعتلاي فرهنگي و اعتقادي اين کشور دارد و اميدواريم ساير کشورهاي جهان اين ارزش‌هاي جمهوري اسلامي ايران را درک کنند.

توماسيان ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران کليساهاي مسيحي را با هزينه دولت اداره مي‌کند در صورتي که در جمهوري آذربايجان به مقدسات مسيحي بي احترامي مي‌شود.

در پايان وزير دادگستري ارمنستان با تاکيد بر ايجاد صلح و آرامش در منطقه خاطر نشان کرد: ما مي‌خواهيم صلح در تمام دنيا تسري يابد.

انتهاي پيام/پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.