سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

آغاز عملیات گازرسانی به بزرگترین مجتمع سیلیس کوبان غرب کشور

عملیات گازرسانی به مجتمع سیلیس کوبان ازندریان ملایر با یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: تامین گاز یکی از مهمترین نیازهای واحدهای تولیدی سیلیس کوبان ازندریان بود که اقدامات لازم در این راستا انجام شد.
حسن خیریانپور با بیان اینکه  هم اکنون ، 37 واحد تولیدی سیلیس کوبی در این مجتمع فعال است افزود : افزود: این طرح شامل یک خط تغذیه به قطر دو اینچ و به طول 210 متر با تامین ایستگاهی به ظرفیت دو هزارو 500 مترمکعب در ساعت است.
وی گفت :طبق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مصوب شد که مجتمع سیلیس کوبان ازندریان به شهرک یا ناحیه صنعتی تبدیل شود، اما چون این مجتمع از قبلاز سوی صاحبان  واحدهای تولیدی تملک شده بود، از نظر قانونی امکان تملک آن برای شرکت شهرک ها وجود نداشت.
وی تامین سوخت و گاز مورد نیاز این مجتمع را یکی از خواسته های مهم واحدهای تولیدی سیلیس کوبان ازندریان عنوان کرد و افزود: طرح گازرسانی به این مجتمع در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد و سایر موارد و مسایل مجتمع سیلیس کوبان ازندریان نیز به جد در دست پیگیری و اقدام است.
فرماندار ویژه ملایر همچنین وجود معادن به خصوص سیلیس را یکی از ظرفیت های ویژه این شهرستان دانست و گفت: در این راستا، شهرک شیشه امام رضا(ع) بخش جوکار در کنار واحدهای سیلیس کوبی ازندریان احداث شد.
خیریانپور افزود: مجتمع سیلیس کوبان ازندریان می تواند تامین کننده مواد اولیه و سیلیس شهرک شیشه امام رضا(ع) باشد و در نهایت فرآوری سیلیس در خود شهرستان انجام شده و از خروج ذخایر معدنی ملایر به صورت خام خارج جلوگیری می شود./س
برچسب ها: عملیات ، گاز رسانی ، سیلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.