سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کسب رتبه نخست آذربایجان‌غربی در تولید سیب و انگور

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست تولید سیب و انگور را دارد.

علی مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال آذربایجان‌غربی هم از نظر سطح زیر کشت باغات سیب و هم از نظر تولید سیب و انگور رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در این میان شهرستان چایپاره با تولید یک میلیون و 100 هزار تن سیب و 207 هزار تن انگور رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شهرستان چایپاره یکی از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که در تولید محصولات کشاورزی گام‌های موثری برداشته است.

مختاری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر سطح زیر کشت انگور رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: از نظر تولید و همچنین تولید در واحد سطح به میزان 25 تن در هکتار باز هم مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی تولید این دو محصول را از عمده محصولات باغی تولیدی استان برشمرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی 22 هزار هکتار از اراضی زراعی را به کشت انگور اختصاص داده است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از این میزان 5/16 هزار هکتار به صورت باغات آبی و 5/5 هزار هکتار نیز به صورت دیم در سردشت کشت می‌شوند.

مختاری تبدیل باغات انگور به باغات ایستاده را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: هم اکنون 5 هزار و 500 هکتار از باغات انگور استان به صورت ایستاده است که سعی می‌شود بقیه باغات انگور استان نیز به تدریج به باغات ایستاده تبدیل شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.