سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سازمان بهداشت جهانی در ایران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به منظور بررسی دستاوردهای حوزه سلامت در مازندران، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اعضای هیات رییسه و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیدار کرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد ناصحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه دانشگاه علوم پزشکی بابل در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت می کنند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری را تحت پوشش خود قرار داده است.

دکتر محمد ناصحی ضمن اشاره به اینکه 400 عضو هیات علمی در 8 دانشکده و یک واحد بین الملل رامسر، فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار دانشجو در 76 رشته پزشکی در این دانشگاه  مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشتی درمانی مازندران از بزرگترین شبکه های بهداشتی درمانی کشور به شمار می رود، خاطرنشان ساخت: در این استان 1109 خانه بهداشت، 179 مرکز بهداشتی شهری، 87 مرکز بهداشتی روستایی و 9 مرکز تسهیلاتی زایمان وجود دارد.

وی در ادامه سخنانش به وجود 23 بیمارستان دولتی و 11 بیمارستان غیر دولتی در مازندران اشاره و تصریح کرد: 3هزار و 125 تخت مصوب بیمارستانی  در این استان وجود دارد که 2 هزار و 690 تخت آن فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 1828 پزشک عمومی و 1040 متخصص و 85  فوق تخصص و 506 دندانپزشک عمومی در این استان فعالیت دارند، اظهار داشت: 243 تخت آی سی یو، 197 تخت سی سی یو ، 138 تخت روانی ، 46 تختNICU  و 44 تخت سوختگی در مازندران وجود دارد.

در کاهش و جلوگیری از مرگ مادران باردار و کودکان زیر یک ماهه موفق بوده ایم

قایم مقام وزیر بهداشت در مازندران، به هرم سنی جمعیت استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر گروه های سنی 20 تا 24 ساله و 25 تا 29 ساله بیشترین جمعیت مازندران را تشکیل می دهد.

دکتر ناصحی  با بیان اینکه در کاهش و جلوگیری از مرگ مادران باردار و کودکان زیر یک ماه مازندران موفق عمل کرده است، گفت: در این زمینه از برنامه ملی نیز جلوتر هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون مرگ مادر باردار گزارش نشد، افزود: در سال گذشته از هر هزار تولد 1/7( هفت و یک دهم)  مرگ کودک به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سالم بودن آب آشامیدنی استان خبر داد و افزود: 99 درصد روستاهای مازندران نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

دکتر ناصحی  ادامه داد: بیش از 99 درصد آب آشامیدنی این استان از نظر باکتریولوژیک مطلوب شناخته شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان اشاره و تصریح کرد: مازندران جزء معدود استانهایی است که این طرح را در سه سطح به مرحله اجرا در آورده است .

قایم مقام وزیر بهداشت در مازندران با بیان اینکه معضلات زیست محیطی از جمله زباله در مازندران  وجود دارد، اظهار داشت: دفن زباله در طبیعت و بالا بودن آبهای سطحی در مازندران  و دفن فاضلابها نیاز به توجه ویژه ای دارد.

دکتر ناصحی خواستار ایجاد پایگاه مراکز همکاری علمی و آموزشی و نمایندگی بهداشت جهانی کشور در مازندران شد.

وی خطاب به جیهان طویلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: در مباحث مربوط به زیست محیطی، حوزه سلامت و حضور محققان مازندران در بورس‌های خارج از کشور به ما کمک کنید.

براساس این گزارش، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در ادامه به همراه هیات رییسه و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز بهداشتی درمانی شماره 5 (شهید قاسمی) ساری بازدید کرد و از نزدیک روند ارایه خدمات در این مرکز به ویژه طرح پزشک خانواده را مورد ارزیابی قرار داد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.