سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوايي اخلاقي کشيشان استراليا و تشديد فشارها بر گيلارد

در پي سرپوش گذاشتن مسئولان يک کليساي کاتوليک استراليا بر سوءاستفاده جنسي کشيشان از کودکان در اين کليسا، جوليا گيلارد، نخست وزير اين کشور براي تشکيل يک گروه ملي تحقيق در اين باره بيش از پيش تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،هفته پيش اعلام شد براي بررسي سخنان يک افسر بلندپايه پليس مبني بر اينکه مسئولان کليساي هانتر والي در ايالت نيو ساوت ولز، مدارک دال بر سوءاستفاده جنسي کشيشان را از بين برده اند، تحقيقاتي صورت خواهد گرفت، اما درخواستها براي انجام تحقيقات گسترده درباره سوءاستفاده جنسي از کودکان در سراسر کشور افزايش يافته است.  
دوگ کامرون، از مقامات دولت استراليا در گفتگو با شبکه تلويزيوني اي بي سي، اين اتهامات را لکه ننگي براي جامعه استراليا دانست و گفت :  فکر مي کنم دولت فدرال بايد اين مسئله را بررسي کند و ما بايد اين گونه مسائل در سطح ملي مورد بررسي قرار گيرد.
توني ويندسور، از نمايندگان مستقل پارلمان اين کشور نيز از جوليا گيلارد خواست يک کميسيون تحقيق ملي تشکيل دهد. وي گفت : مايه تاسف است که اين تحقيقات فقط درباره کليساي هانتر والي انجام شود. بايد اين تحقيقات در سطح ملي صورت گيرد.
اين در حالي است که جرج پل، اسقف کاتوليک سيدني گفت از تحقيق درباره ادعاهاي مطرح شده مبني بر رسوايي هاي اخلاقي در هانتر والي حمايت مي کند. وي افزود مسئولان اين کليسا براي ريشه کردن سوءاستفاده جنسي تلاش زيادي کرده اند.  
اسقف پل در بيانيه اي که يکشنبه منتشر کرد اعلام کرد : « بيشتر بحثها در اين باره است که مسئولان کليسا در بيست سال گذشته چطور با اين موارد سوءاستفاده جنسي برخورد کرده اند. منتقدان طوري صحبت مي کنند که گويي هنوز اين گونه مسائل در کليسا شايع است.»  
وي گفت شايسته نيست که هر کسي بدون ارائه مدرک ادعا کند چنين جرائمي در کليسا رخ داده است.
اسقف پل پس از آن، اين سخنان را بيان کرد که يکي از ماموران بلندپايه پليس استراليا اعلام کرد مسئولان کليساي کاتوليک مزبور براي جلوگيري از خدشه دار شدن وجهه کليسا و حمايت از کشيشان خود، بر سوء استفاده جنسي از کودکان در هانتر والي واقع در شمال سيدني سرپوش گذاشته است.  
پيتر فاکس، سربازرس پليس گفت: « با توجه به تحقيقات خود مي توانم شهادت دهم که مسئولان اين کليسا بر موارد سوءاستفاده جنسي سرپوش مي گذارند، قربانيان را وادار به سکوت مي کنند ، مانع از تحقيقات پليس مي شوند، به متخلفان در اين خصوص اعلام خطر کرده اند ، شواهد و مدارک را از بين برده اند و براي حفظ وجهه کليسا از کشيشان متخلف حفاظت مي کنند.»  
 جوليا گيلارد اعلام کرده است اطلاعاتي را که اخيراً در اين خصوص بدست آمده بررسي و سپس تصميم گيري خواهد کرد، اما کريگ امرسون، وزير بازرگاني استراليا به وضوح اعلام کرد که دولت از دريافت اين گزارشها متاثر شده است.  
وي گفت: « سوءاستفاده جنسي از کودکان چه در داخل و چه خارج از کليساي کاتوليک صورت گرفته باشد، کاملاً خلاف وجدان است. چنين اقدامي موجب وحشت کودکان مي شود و معمولاً آثار هميشگي آن در تمام طول عمر با کودکان همراه خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.