سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بررسی اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در جهت ثبات قیمت فراورده های گوشتی و لبنی 25 هزار تن انواع نهاده های دامی برای صنعت دام و طیور استان اختصاص یافته است.

عباداله اکبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: در جهت ثبات قیمت فرآورده های گوشتی و لبنی از ابتدای سالجاری تا کنون انواع نهاده های دامی از جمله میزان 12هزار و 702 تن کنجاله سویا، 10 هزار و 231 تن ذرت و مقدار 2 هزار و 532 تن جو جذب شده که از این مقدار، 6 هزار و 297 تن کنجاله سویا، 6 هزار و 59 تن ذرت و مقدار 1 هزار و 72 تن جو برای صنعت دام و طیور استان توزیع شده است .

وی تصریح کرد: همچنین براساس هماهنگي های صورت گرفته با مباشرین، 8 هزار تن كنجاله سويا وارد و در بین مرغداران استان توزيع شد.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم از حداکثر نرخ 52 هزار ریال پایین بوده است، اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به تمهیدات بعمل آمده و هماهنگی با اتحادیه های مرغداران استان و کشتار گاهها قیمت مرغ گرم آماده طبخ برای مصرف کننده درسطح استان از 48 هزارریال تجاوز ننموده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داد های سه جانبه که طی ماه گذشته به میزان 500 هزار قطعه منعقده شده ، تغییرات نرخ چندان نبوده و از حداکثر نرخ 52 هزار ریال پائین بوده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اقدمات صورت گرفته در راستای قیمت انواع گوشت قرمز گفت: با توجه به سهمیه اختصاصی به میزان 203 تن گوشت قرمز منجمد درشبکه تعاونی های مصرف وفروشگاه های زنجیره ای و واحد های صنفی منتخب با قیمت 88 هزار ریال خرید و با قیمت 93 هزار ریال توزیع شده است.

اکبری در ادامه توزیع بیش از 3 هزار و 300 تن برنج ایرانی و خارجی و اختصاص مجدد 6 هزار تن برنج تایلندی و همچنین توزیع 1 هزار و 500 تن شکر به قیمتی پایین تر از بازار را از دیگر اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تنظیم بازار برشمرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.