سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اليزابت اميني:

سينما به سمت ساختارهاي ضد ارزشي پيش مي‌رود

سينما با پيشروي به سمت اقليت و ساختارهاي ضد ارزشي باعث فراموشي فرهنگ اصيل ايراني شده است.

اليزابت اميني بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كمرنگ شدن فرهنگ اصيل ايراني در آثار سينمايي گفت: در حال حاضر جامعه ما با پيشروي به سمت افكار و عقايد روز جهان سعي در فراموشي فرهنگ و سنت ايراني دارد كه همين امر در سينما نيز مشهود است.
وي افزود: البته پيشروي سينما به سمت اقليت و ساختارهاي ضد ارزشي به اين مسئله دامن مي‌زند و وجود مميزي ها و پرانتزهاي بسته مسئولان اين وضع را تشديد مي كند.
اميني تصريح كرد: به علت وجود اين مميزي ها در فيلم نامه ها بسياري از آن ها دستخوش دروغ پردازي هاي كاذب مي شود و با ورود دروغ و شعار يك فيلم تاريخي و فرهنگي مخاطبان قادر به برقراري ارتباط با آن ها نخواهند بود.
اميني در پايان با اشاره به سردرگمي و گمگشتگي زنان در آثار سينمايي گفت: اين اتفاق واقعيت موجود در جامعه است و در صورت تصويرگري اين واقعيت ها سينما وظيفه خود را به جا آورده است.
اميني عنوان كرد: اما متاسفانه در حال حاضر روند جامعه به گونه اي است كه افراد با تماشاي ناهنجاري هاي موجود سعي در انجام همان كارها براي پيشبرد اهداف خود دارند و در صورت تصوير گري اين وقايع توسط سينما مردم با الگوبرداري از اين ضد ارزش ها باعث تشديد اوضاع مي شوند. مسئولان نيز بايد درصدد اين نكته برآيند كه راهكار مناسبي را براي مقابله با ضد ارزش ها در جامعه ارائه كنند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.