سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط جویندگان کار در باتلاق محیط های نامشروع

سقوط جویندگان کار در باتلاق محیط های نامشروع، تهدیدی بزرگ بر تضعیف امنیت اجتماعی است.

شریف الموتی کارشناس جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: محیط کار مرتبط با شغل افراد جامعه در میزان اعتبار، نوع شخصیت، کسب درآمد، بروز توانایی و استعدادها، اصلاح ضعف فردی، کسب موقعیت مناسب و ایجاد آرامش موثر است.

وی با اشاره به نقش مخرب برخی از مدیران در گسترش آسیب های اخلاقی افزود: مدیر به عنوان الگو مناسب برای کارکنان خود با توجه به جایگاه اجتماعی اش نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتبار و شرایط مناسب محیط کار، ایجاد محیط امن از لحاظ اخلاقی و اجتماعی، کاهش انحراف های اجتماعی و فسادهای اقتصادی دارد.

الموتی ادامه داد: ایجاد خدشه در محیط کار، وجود افراد سودجو از نظر اخلاقی و اقتصادی، سو استفاده افراد سودجو از کارکنان دیگر برای انجام وظایفشان، عامل ایجاد آسیب روحی و روانی افراد، جو نامناسب اخلاقی در محیط کار، کاهش مسائل اعتقادی و شرعی، افزایش روابط نامشروع است.

وی تاکید کرد: تفاوت واکنش افراد مقید مسائل شرعی و افراد بی قید و بند، در محیط های نامناسب عامل سرخوردگی افراد مقید، کاهش امنیت، سازگاری آنها با محیط کار و ایجاد آسیب های اجتماعی مختلف است.

الموتی افزود: سازگاری افراد با محیط کار به دلیل نیاز به اشتغال زمینه ی تضعیف باورهای فردی و مذهبی، گسترش ناامنی از نظر رفتار اجتماعی، روابط نامشروع، تضعیف استحکام خانواده، تخریب روابط خانوادگی، کاهش اعتماد فردی نیز عاملی بزرگ در گسترش انحراف ها و اسیب های اجتماعی است.

وی در خصوص تاثیر محیط کار ناسالم بر کاهش ازدواج گفت: وجود زنان بی حجاب، بی قید و بند با ظاهری نامناسب باعث تحریک مردان و سو استفاده ی آنها از جو حاکم عامل کاهش ازدواج، عدم تشکیل خانواده، تضعیف روابط افراد خانواده، تزلزل خانواده، افزایش بی بند و باری، فحشا، تضعیف ایمان جامعه، ایجاد خطشه در باورهای جامعه و بسیاری از پیامدهاست.

وی با تاکید بر گسترش آسیب های محیط کار گفت: افزایش محیط های نامناسب در نظام کار و حضور مدیران سودجو و بی قید و بند با استخدام افراد نامناسب مرتبط با شرایط خودشان موجب حذف افراد مقید از اجتماع، گسترش انحراف ها و آسیب های اجتماعی می شود.

الموتی با اشاره به راه های پیشگیری اسیب های محیط کار گفت: حضور افراد مقید در جامعه و محیط کارهای مختلف، مدیران با ایمان، معتقد، دارای روابط اجتماعی و خانوادگی قوی، کنترل افراد از سوی خانواده، کنترل اجتماعی زمینه را برای جلوگیری از آسیب های حاصل محیط کار نامناسب، انحراف و آسیب های اجتماعی مهیا می سازد.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از این آسیب تقویت خودباوری، انتخاب کار و محیط مناسب و سالم ، تقویت اعتقادات معنوی و مذهبی حضور مدیران شایسته در نظام کار است./ز

برچسب ها: سودجو ، اخلاقی ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.