سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع بیماری های غیر واگیر در اثر تغییر عادات زندگی

در شیوع بیماری های غیر واگیر رفتارهای مخاطره آمیز مثل کاهش فعالیت فیزیکی و اضافه وزن بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر اعتمادی، مدیر برنامه بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: تغییر عادات زندگی باعث شیوع بیماری های غیرواگیر در دنیا و کشور ما شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه آمار مصرف دخانیات در کشور ثابت مانده ولی استعمال دخانیات در بین خانم ها افزایش داشته است و همچنین سن مصرف دخانیات در کشور نیز نسبت به گذشته پایین تر آمده است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، رفاه کشور و ورزش و جوانان سند فعالیت فیزیکی را تبیین کرده که بر اساس آن شاخص فعالیت فیزیکی در جامعه ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: حدود 7 سال پیش غربالگری در سطح روستایی و 4 سال پیش در سطح شهری صورت گرفت که خیلی موفق نبود و باعث شد که وزارت بهداشت تغییر رویه داده و هدف خود را بر ارتقا نظام مراقبت متمرکز کند.

اعتمادی ادامه داد: به عنوان مثال نظام مراقبتی که برای بیماران کلیوی دیابتی آغاز شده اگر تایید شود نظام مراقبتی فعالی را برای آن ها تعریف می کنیم.

وی اذعان داشت: راه اندازی سامانه مراقبت از بیماران دیابتی یک پرونده الکترونیکی با همکاری شبکه مراقبت وزارت بهداشت گام بزرگی در ارزیابی پرونده مراقبت دیابتی ها می باشد.

وی افزود: سند فعالیت فیزیکی که پیش نویس آن با همکاری فدارسیون های همگانی، وزارت رفاه، نیروهای مسلح وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تدوین شده یکی از تکالیفی بود که شاخص فعالیت های فیزیکی را در سطح جامعه افزایش می دهد.

وی متذکر شد: بر اساس این سند تکالیف تمام دستگاه ها مشخص شده که پس از تصویب در شورای سلامت ابلاغ می شود./ح
برچسب ها: بیماری ، غیرواگیر ، دیابت ، کلیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.