سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات رياست جمهوري اسلوني به دور دوم کشيده شد

کمیسیون انتخابات اسلونی یکشنبه شب اعلام کرد با شمارش بیش از 99 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری این کشور، هیچیک از نامزدها حایز اکثریت مطلق آراء نشدند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات اسلونی، بوروت پاهور نخست وزیر پیشین سوسیال دموکرات با غافلگیری رقبای خود موفق شد چهل درصد آراء را از آن خود کند و از دانیلو تورک رئیس جمهور کنونی پیشی بگیرد. تورک نیز با کسب سی و پنج ممیز هشتاد و چهار صدم درصد آراء در دور دوم انتخابات با پاهور رقابت خواهد کرد.
میلان زِوِر نامزد مورد حمایت حزب محافظه‌کار نیز موفق شد بیست و چهار ممیز شانزده صدم درصد آراء را از آن خود کند.
 حدود یک میلیون و هفتصد هزار شهروند اسلونیایی حق شرکت در این انتخابات را داشتند.
بسیاری از موسسه‌های نظرسنجی پیشتر دانیلو تورک را بخت اصلی پیروزی در این انتخابات اعلام کرده بودند.
پاهور که دولتش اواخر سال 2011 و در پی استیضاح پارلمان سقوط کرده بود، نتایج به دست آمده در این انتخابات را فراتر از تصور خود ارزیابی کرد.
از سوی دیگر دانیلو تورک ناامیدی خود را از کسب این نتیجه پنهان نکرد و علت آن را کاهش مشارکت مردم عنوان کرد.
 
بر اساس آمار رسمی، میزان مشارکت در این انتخابات چهل وهفت ممیز شصت وهشت صدم درصد آراء بوده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزارو هفت، پنجاه و هفت ممیز هفتاد صدم درصد واجدین شرایط شرکت کرده بودند.
تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امسال نظر مردم اسلونی را چندان به خود جلب نکرد زیرا آنها بیشتر نگران افزایش نرخ بیکاری ( یازده ممیز شش دهم درصد) و همچنین تدابیر ریاضت اقتصادی در این کشور هستند.
اسلونی در حال حاضر جدی‌ترین بحران اقتصادی تاریخ خود را از سر می‌گذراند و ممکن است مانند اسپانیا و قبرس مجبور به دریافت بسته نجات اقتصادی از اتحادیه اروپا شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.