سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويب لايحه بودجه 2013 در پارلمان يونان/رياضت اقتصادي بيشتر در انتظار يونانيها

پارلمان يونان لايحه بودجه 2013 را تصويب کرد، لایحه ای که تدابیر سختگیرانه جدیدی در آن گنجانده شده و تشديد اعتراضات مردمي را موجب خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، از بین 299 نماینده حاضر از مجموع 300 نماینده پارلمان یونان ، 167 نفر به این لایحه بودجه رای مثبت، 128 تن رای مخالف و چهار نفر نیز رای ممتنع دادند.
روند رای گیری به لایحه بودجه به صورت مستقیم از شبکه های تلویزیون ملی یونان پخش شد.
این رای گیری پس از آن صورت گرفت که نمایندگان پارلمان یونان هفته گذشته طرح سختگیرانه جدیدی را به ارزش 13 میلیون و 500 هزار یورو معادل 17 میلیارد و 100 میلیون دلار برای سال 2013 تا 2014 تصویب کردند.
در مجموع 153 نماینده با این طرح سختگیرانه موافق بودند در حالی که 128 نماینده رای مخالف و 18 نفر نیز رای ممتنع دادند.
تصویب این دو لایحه توسط نمایندگان پارلمان یونان درخواست اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بوده است ، ‌طلبکاران بین المللی که این دو مورد را به عنوان شروط مقدماتی اعطای وامهای جدید به یونان مطرح کرده بودند.
با وجود این از آنجایی که اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول همواره بر سر راههای مهار بدهی دولت یونان و رویارویی این کشور با بحران مالی اختلاف نظر دارند ،‌ وزیران دارایی منطقه یورو که امروز دوشنبه در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد قرار نیست مجوز پرداخت سهم جدید کمکها را فورا صادر نمایند.
"آنتونی سامارا" نخست وزیر و "یانی استورنارا" وزیر دارایی یونان که در نشست بروکسل شرکت می کنند در حضور اعضای پارلمان یونان قبل از رای گیری درباره لایحه بودجه دو هزار و سیزده اطمینان دادند که این کشور به موقع کمکهای لازم را برای جلوگیری از ورشکستگی دریافت خواهد کرد.
همزمان با این موضوع اعتراضات به تدابیر ریاضتی در کشور یونان همچنان ادامه دارد.
شامگاه یکشنبه در حدود ده هزار نفر تظاهرات مسالمت آمیزی در مقابل پارلمان یونان برگزار کردند.
برچسب ها: یونان ، پارلمان ، بودجه ، تصویب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.