سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن هم سراغ هدفمندی یارانه ها رفت

بنا بر اعلام مسئولان این کشور، هزينه لغو يارانه فرآورده هاي نفتي براي خانواده هاي كم درآمد سالانه 201 دلار است اين در حالي است كه دولت براي يك خانواده شش نفري سالانه يارانه 593 دلاري پرداخت خواهد كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اردن یکی از کشورهایی است که با وابستگی شدید در تامین انرژی خود مواجه است و 98 درصد از نيازهاي انرژي خود را از خارج به ويژه عربستان وارد مي كند اما این وابستگی، تبعات بسیار زیادی برای این کشور داشته و به خاطر این دردسرها، دولت اردن اعلام كرده که در مسير لغو يارانه هاي فرآورده هاي نفتي گام بر مي دارد.

مسئولان دولت اردن می گویند براي اين كه چرخ اقتصاد در مسير درست قرار گيرد بايد تصميمي درست اتخاذ شود. بنا بر بررسی های کارشناسان، افراد درآمد پايين و متوسط كه 70 درصد از جمعيت كشور اردن را تشكيل مي دهند از لغو يارانه فرآورده هاي نفتي ضرر نخواهند كرد بلكه از آن استفاده خواهند برد.

بنا بر اعلام مسئولان این کشور، هزينه لغو يارانه فرآورده هاي نفتي براي خانواده هاي كم درآمد سالانه 201 دلار است اين در حالي است كه دولت براي يك خانواده شش نفري سالانه يارانه 593 دلاري پرداخت خواهد كرد. به اين ترتيب سهم هر فرد اردني بابت غرامتي كه از لغو يارانه فرآورده هاي نفت دريافت مي كند سالانه به 100 دلار مي رسد.

پرداخت يارانه براي برق و فرآورده هاي نفتي در سال كنوني كسري بودجه سه ميلياد و 500 ميليون دلاري را برای اردن به همراه داشته است و به همین خاطر، هدفمندی یارانه ها راهی غیرقابل برگشت برای این کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.