سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوانمردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزايش جمعيت به صورت تدريجي و با در نظر گرفتن امتيازات صورت گيرد

عضو جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينکه سياست‌هاي جمعيتي دهه‌هاي 60 و 70 براساس آينده‌نگري صورت نگرفت، گفت: افزايش جمعيت بايد در قالب يک چشم انداز 5 ساله و تدريجي به صورت معافيت‌هاي مالي، بيمه‌اي و ساير امتيازات صورت بگيرد.

عليرضا جوانمردي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره سياست‌هاي تشويقي افزايش جمعيت اظهار داشت: در دهه 60 عواملي مانند نشاط پس از پيروزي انقلاب، خدمات دولتي در قالب ارائه کالاي کوپني بر اساس نفرات خانوار و سياست‌هاي افزايش خانواده پس از جنگ موجب افزايش هرم جمعيتي شد.

وي افزود: در دهه هفتاد نيز به دليل فراهم نبودن بسترهاي مناسب افزايش جمعيت، عدم امکانات آموزشي و بهداشتي براي سنين پائين، سياست‌ " فرزند كمتر، زندگي بهتر” و تصويب قانون تنظيم خانواده و كنترل جمعيت، کاهش جمعيتي به وجود آمد.

جوانمردي يکي از عوامل ثبات و قدرتمند بودن یک کشور در معادلات منطقه‌ای و جهانی را ترکیب جمعیتی آن کشور دانست و تصريح کرد: در دهه‌ شصت رشد بی‌رويه جمعیت را شاهد بودیم و در دهه‌ی هفتاد با کنترل جمعیت و در دهه هشتاد با کاهش شدید روبرو بوديم و براساس سرشماری انجام گرفته در سال 1390 این کاهش نگران کننده است و اگر به درستی برای آن چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده دچار انواع بحران‌ها و آسيب‌ها خواهيم شد.           

وي در توضيح سياست‌هاي جمعيتي افزود: هيچکدام از سياست‌هاي تبليغاتي افزايش جمعيت دهه 60 و کنترل جمعيتي دهه 70 براساس برنامه و آينده‌نگري صورت نگرفت چرا که اين روند مي‌بايست با شيب معتدل پيش مي‌رفت.

عضو جامعه اسلامي مهندسين در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در راستاي سياست افزايش جمعيت نبايد دچار شتاب‌زدگي شود بلکه اين پروسه مي‌بايست در قالب يک چشم انداز 5 ساله و تدريجي به صورت معافيت‌هاي مالي، بيمه‌اي و ساير امتيازات صورت بگيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جوانمردی ، خانواده ، جمعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.