سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همكاري فيليپين و استراليا در برگزاري رزمايش

ارتش فيليپين اعلام کرد اين کشور و استراليا مذاکرات درباره مشارکت نظاميان استراليايي در رزمايش سالانه نظاميان فيليپيني - آمريکايي با نام باليکاتان و همچنين مشارکت نظاميان فيليپيني در رزمايش استراليا با ديگر کشورها را آغاز کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛‌ دفتر امور راهبردي سازمان دفاع ملي فيليپين در بيانيه اي اعلام کرد:« در اين مذاکرات درباره مشارکت نيرهاي استراليايي در رزمايش آمريکا - فيليپين و همچنين پيوستن نيروهاي فيليپيني به رزمايش کاکادو و پيچ بلک استراليا گفتگو شده است.  رزمايش کاکادو رزمايش دريايي حياتي محسوب مي شود که در آن نظاميان استراليا، نيوزيلند، ‌سنگاپور، ‌تايلند، ‌ژاپن و مالزي حضور دارند.

اين در حالي است که رزمايش پيچ بلک رزمايشي هوايي است که با مشارکت نظاميان استراليا،‌ سنگاپور، ‌نيوزيلند و تايلند برگزار مي شود. اين مذاکرات طي برگزاري نشست کميته همکاري دفاعي مشترک در روزهاي بيست و چهارم و بيست و پنجم ماه اکتبر در مانيل برگزار شد.

 در اين بيانيه همچنين آمده است: استراليا به همکاري هاي دفاعي با فيليپين ادامه مي دهد و همچنين در سال دو هزار و سيزده دوره هاي آموزشي براي نيروهاي فيليپيني برگزار خواهد کرد.

پپيتر پل گالوز سخنگوي دفتر سازمان دفاع ملي گفت در ارتباط با حضور نيروهاي استراليايي در رزمايش باليکاتان مذاکرات بيشتري برگزار خواهد شد. او همچنين گفت آمريکا نيز بايد با حضور نيروهاي استراليايي در اين رزمايش موافقت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.