سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست آفريقايي درباره مداخله مسلحانه در شمال مالی

نشست روسای جمهوری و نخست وزیران آفریقایی درباره مداخله مسلحانه در شمال مالی که از چند ماه پیش در کنترل گروه های مسلح قرار دارد، امروز در ابوجا پایتخت فدرال نیجریه آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاي فرانسه؛ این مقامات 15 کشور عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و همچنین دیگر کشورهای آفریقایی از جمله موریتانی و الجزایر، قرار است طرحی راهبردی را تصویب کنند که از طریق اتحادیه آفریقا به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم خواهد شد.
اين گزارش مي افزايد؛ این طرح مداخله شامل 5500 نظامی به منظور تصرف شمال مالی است.
به گفته یک منبع آگاه در اتحادیه آفریقا، این طرح که جمعه در پایتخت نیجریه به تصویب وزیران دفاع و امور خارجه کشورهای غرب آفریقا رسید
، در واقع استقرار یک نیروی 5500 هزار نفری را پیش بینی می کند که شامل اتباع کشورهای آفریقای خارج از این جامعه نیز خواهد بود.
به گفته این منبع، دیگر کشورهای آفریقایی که در جامعه اقتصادی غرب آفریقا حضور ندارند از جمله آفریقای جنوبی، موریتانی، مغرب ، لیبی ، الجزایر و چاد برای شرکت در نشست سران روز یکشنبه دعوت شده اند.
وزیران آفریقایی جمعه تاکید کرده بودند؛ گفتگو همچنان گزینه برتر در حل وفصل بحران مالی است، اما اين گفتگوها تا ابد ادامه نخواهد داشت.
سعید جنیت فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آفریقا، پیش از آغاز نشست اعلام کرد: « باید حداکثر فشار با افزایش قدرت طرح مداخله نظامی حفظ کرد. همه امیدوارند هدف از مداخله فقط تروریست ها باشد. گزینه مرجح ما همچنان گفتگو است.
 
برچسب ها: مداخله ، مسلحانه ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.