سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

درمان معنوی، راهی مؤثر برای درمان اختلالات خلقی

دبیر تیم رهبری خودارزیابی بیمارستان روانپزشکی ابن‌سینا گفت: گروه درمانی معنوی راهی برای گسترش ابعاد انسانی و درمان اختلالات خلقی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد   ، مسعود کاشانی در سومین جلسه مشاوره درمان اختلالات خلقی با رویکرد معنویت درمانی بااعلام این خبر افزود: استفاده از گروه درمانی معنوی به عنوان شیوه‌ای برای گسترش و جهت‌دهی ابعاد انسانی از جمله اقدامات مؤثر نوین در درمان اختلالات خلقی محسوب می‌شود.

وي اختلالات خلقي را شامل گروه وسيعي از اختلالات روانی و رفتاری عنوان کرد و اظهارکرد : گروه درمانی معنوی می‌تواند زمینه‌ساز جهت‌دهی مناسب ترس‌ها و اضطراب‌های زندگی روزمره افراد باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تصریح کرد : قرارگرفتن فرد در گروه می‌تواند اثرات مثبتی در روند بهبود و رفع مشکل وی داشته باشد چراکه حضور در گروه باعث افزایش آگاهی فرد به خودش در اثر افزایش تعامل با سایر افراد و دریافت بازخورد از آنها می‌شود و همچنین به ارتقاء مهارت‌های بین فردی و اجتماعی و انطباق فرد با محیط کمک می‌کند.

کاشانی گروه درمانی را راهی برای معنادهی به کلیت زندگی عنوان کرد افزود : در این جلسات افراد با ترس‌ها و اضطراب‌های مرگ، آزادی، تنهایی و پوچی وارد گروه شده و به گسترش خودآگاهی، افزایش قابلیت انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری، کشف‌بودن در این جهان و همچنین جهت‌دهی مناسب در زندگی می‌پردازند.

وی افزود : همچنین افزایش قابلیت‌های فردی و پیوند با معنای انسانی و آشنایی با وابستگی‌ها، مفهوم مرگ، خودگردانی و مسئولیت‌پذیری، رویارویی با بحران‌ها و اضطراب‌های آشکار و پنهان از دیگر موارد مورد بحث در جلسات مشاوره گروهی است تا مخاطبان در حوزه‌های روانی، اجتماعی، معنوی و کلیت زندگی خود به یک معنادهی مناسب دست پیدا کنند/س

.

برچسب ها: درمان ، معنوی ، راه ، اختلالات ، خلقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.