سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناس اقتصادي :

طرحهاي رياضتي هم بحران مالي يونان را حل نميكند

اقتصاددان يوناني از دانشکده اقتصاد لندن تاکيد کرد وامي که به شرط رياضتهاي شديد اقتصادي به يونان داده مي شود مشکل اين کشور را حل نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشاتودي ؛ آنتونيس وراديس در گفتگو با راشاتودي درباره بحران مالي يونان گفت سياستمداران در يونان هميشه مي گفتند که اين آخرين دور رياضت اقتصادي است اما تا کنون چهار دور از اين رياضتها را تصويب کرده اند.

مشکلي که اين بسته هاي رياضتي و وامهاي نجات دارند اين است که اين روند اساسا در جهتي نادرست است. سياستمداران اين رياضتها را بارها و بارها اعمال مي کنند و هر بار انتظار نتيجه اي متفاوت را دارند.

 با اجراي طرح رياضتي جديد در يونان نه تنها مشکل بدهيهاي اين کشور حل نخواهد شد بلکه بديهاي اين کشور که هم اکنون يکصد و 75 درصد است به 190 درصد توليد ناخالص داخلي افزايش پيدا خواهد کرد. واقعيت اين است که نه دولت يونان و نه گروه سه جانبه متشکل از بانک مرکزي اروپا، اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول هيچکدام به فکر مردم مردم نيستند و فقط به فکر منافع خود هستند.

دولت يونان فقط به فکر اين است که چگونه حقوق مردم را کم کند. دولت حداقل دستمزد را به پانصد يورو در ماه کاهش داده است که بسيار پايين تر از استانداردهاي زندگي معمولي است. بيکاري در يونان از رقم هجده و چهار دهم درصد در اوت سال گذشته به بيش از بيست و پنج درصد رسيده است و پيش بيني مي شود تا يک سال ديگر به بيش از 35 درصد برسد. مردم يونان بايد بيش از پيش خودکفا شوند و وابستگي خود را به سازمانهاي بين المللي و فراملي که خواسته ها و مقررات خود را بر مردم تحميل مي کنند، کم کنند.

برچسب ها: اقتصاد ، یونان ، بحران ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.