سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت قند خون در بيماران بستري در آي سي يو خطر مرگ را در پي دارد

كاهش قند خون مي‌تواند عامل تهديدكننده‌اي براي ميزان بقاي افراد بستري در آي سي يو باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه پزشكي نيوانگلند، محققان با بررسي‌هاي خود به صورت تصادفي روي 6000 بيمار بستري در آي‌سي‌يو درخصوص كنترل قند خون آنها دريافتند، افت قند خون در سطوح بالا و يا حتي متوسط ميزان خطر وقوع مرگ و مير افراد بستري در آي‌سي‌يو را به طور قابل توجهي افزايش مي‌دهد.

براساس اين گزارش محققان با انجام مطالعات بيشتر افزودند: 50 درصد از بيماران مورد مطالعه بستري در آي‌سي‌يو كاهش قند خون متوسط و حدود 4 درصد افت قند خون شديدي داشتند و ميزان مرگ و مير طي 3 ماه در بيماراني كه دچار هيپوگليسمي (كاهش قند خون) شديد بودند تا 35 درصد بيشتر از گروه شاهد بود.

نتايج ديگر اين مطالعه همچنين افزود: بيماراني كه دچار كاهش قندخون متوسط بودند نيز در اين بازه زماني 3 ماهه نسبت به بقيه در معرض خطر 29 درصدي وقوع مرگ و مير قرار گرفتند و اين آمارها از ميزان مرگ و مير در افرادي كه دچار افت قندخون نشدند به مراتب بيشتر بود.

به گفته محققان هيپوگليسمي يا افت قند خون، كاهش غيرطبيعي قند خون است و با علائمي مانند ضعف، تپش قلب، سردرد و سرگيجه همراه است و علاوه بر جلوگيري از اين رويداد، پيشگيري از آن به ويژه در افراد بيمار و داراي شرايط بحراني خاص، بسيار مهم است./ح
برچسب ها: قندخون ، آی سی یو ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.