سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري مراسم سالگرد خروج اشغالگران آمريکايي از عراق

با نزديک شدن نخستين سالگرد خروج اشغالگران آمريکايي از عراق، جنبش مقاومت اسلامي عراق مراسمي مردمي در شهر بصره در جنوب اين کشور برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛ اين تجمع مردمي با حضور نمايندگان گروه هاي ديني و سياسي عراق برگزار شد. در اين مراسم تاکيد شد طرح مقاومت در برابر توطئه هاي آمريکا و اسرائيل همچنان به شکل هاي ديگر ادامه دارد.

با نزديک شدن نخستين سالگرد خروج اشغالگران آمريکايي از عراق، جنبش مقاومت اسلامي در جنوب عراق مراسمي مردمي برگزار کرد که با افتتاح دفتر نمايندگي اين جنبش در بصره همراه بود. در اين مراسم نقش گروه هاي مقاومت عراق در شکست دادن نظاميان آمريکايي و خروج تحقير آميز آنان از عراق تشريح شد.

شيخ قيس الخزعلي دبيرکل جنبش اهل الحق در اين مراسم گفت:فرزندان مقاومت اسلامي در عراق همواره بر اساس دو اصل عمل مي کنند. اول، تکليف شرعي و واجب ملي؛ و دوم، خدمت کردن به مردم و کشور.

رهبران گروه "عصائب اهل الحق" شاخه نظامي مقاومت اسلامي عراق اعلام کردند برنامه مقاومت در برابر توطئه هاي استعماري که تفرقه بين مسلمانان را دنبال مي کند همچنان ادامه دارد هر چند شکلي سياسي و فرهنگي و اجتماعي به خود گرفته است.

شيخ نجم العيساوي از رهبران مقاومت اسلامي در بصره گفت: مقاومت مسلحانه به مقاومت صلح آميز و انساني براي مقابله با حملات امپرياليسم به رهبري آمريکا برضد مسلمانان و به ويژه مردم عراق تبدل شده است.ماجد الساري مشاورسابق وزير دفاع عراق نيز گفت: مقاومت اسلامي در احياي حاکميت و کرامت عراق نقش داشت.

نمايندگان گروه هاي ديني و سياسي و مسئولان دولتي که در اين مراسم شرکت کردند بر نقش مقاومت اسلامي در آزادسازي کشور از حضور اشغالگران تاکيد کردند و خواستار يکپارچه شدن تلاش ها براي محافظت از عراق در برابر مداخله هاي آمريکا و انگليس شدند .
برچسب ها: اشغالگر ، آمریکا ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.