سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

تمام مناطق برای شکارچیان غیر مجاز همدان ناامن است

مدیرکل محیط زیست همدان گفت: تمام مناطق استان همدان برای شکارچیان غیر مجاز ناامن بوده و با متخلفان شکار و صید طبق مقررات برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان ؛ قربانعلی محمدپور با اشاره به اجرای قوانین زیست‌محیطی و مقررات شکار و صید اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته ضمن گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق و حوزه‌های استحفاظی استان چهار نفر متخلف از قانون شکار و صید در منطقه حفاظت شده گلپرآباد ملایر مشاهده شدند که از این تعداد دو نفر دستگیر و دو نفر دیگر با نشانه‌روی اسلحه شکاری به سمت مأموران از منطقه متواری شدند.
وی افزود: از افراد دستگیر شده دو قبضه سلاح گلوله ‌زنی، 10 عدد فشنگ و دو عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: در این راستا با گشت و کنترل مأموران در شهرستان اسدآباد، مأموران یگان حفاظت محیط زیست به یک نفر شکارچی برخورد و ضمن بررسی خودرو یک قبضه اسلحه کالیبر 12، دو عدد فشنگ چهار پاره، 14 عدد فشنگ پر و چهار قطعه کبک کشف و ضبط کردند.
محمد پور اظهار داشت: در منطقه شهرستان همدان هم با بررسی چهار نفر متخلف چهار پرنده از گونه سهره طلایی، دو دستگاه قفس، یک دستگاه قفس تله‌ای، دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی دولول و تک‌لول، یک قطعه ماهی، یک قطعه خوتکا و یک رشته تور موشکی کشف و ضبط شد.
وی گفت: در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ نیز مأموران یگان حفاظت محیط زیست در حال گشت و کنترل با بررسی خودروی سه نفر متخلف مشکوک موفق به کشف دو قبضه سلاح، دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی به همراه 40 تیر فشنگ ساچمه‌زنی و 16 پوکه فشنگ خالی، یک دوربین چشمی، یک عدد چاقو جیبی، یک کوله‌پشتی و دو عدد قطار شدند.
وی با بیان اینکه متخلفان افرادی از استان‌های مجاور بوده‌اند، افزود: تمام شکارچیان قوانین و مقررات شکار را رعایت کنند چراکه با برنامه‌ریزی‌های انجام  شده تمام مناطق استان برای شکارچیان غیر مجاز ناامن بوده و با متخلفان شکار و صید طبق مقررات برخورد جدی به عمل می‌آید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: سامانه پیام محیط زیست به شماره 1540 راه‌اندازی شد و هم‌استانی‌ها می‌توانند بدون گرفتن پیش‌شماره با این سامانه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و هرگونه موارد دیگر را با اداره کل حفاظت محیط زیست مطرح کنند./س
برچسب ها: مناطق ، شکارچی ، غیر مجاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.