سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تنبلی چشم ، علائم و درمان

تنبلي چشم ها نوعي بيماريست كه معمولا در سنين پايين و در كودكان بايد شناسايي و درمان شود و معمولا قابل درمان است اما به شرطي كه به موقع شناسايي و براي درمان آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،تنبلي چشم يا آمبلوپي که در حدود 3% از افراد ديده مي شود زماني رخ مي دهد که چشم در دوره کودکي ديد طبيعي پيدا نکند. اين اختلال که معمولا در يک چشم ديده مي شود بدليل اختلال ديد چشم تنبل بر اثر عوامل مختلفی به وجود می. عدم وضوح تصوير در چشم بيمار و بهتر بودن تصوير ايجاد شده در چشم سالم سبب مي شود تا مغز بين دو چشم، چشم سالم را براي ديدن نتخاب کند و در واقع مسير ارسال تصوير از چشم بيمار به مغز را مسدود و يا اصطلاحاً ديد چشم بيمار را "خاموش" کند.

علائم تنبلي چشم:تنبلي چشم معمولاً در سنين زير 6 سال ايجاد شده و اغلب توسط والدين، معلمان، و يا پزشک کشف مي شود. در سنيني که کودک قادر به بيان مشکلات خود مي باشد ممکن است از ضعف بينايي، خستگي چشم و يا سردرد شکايت داشته باشد. علايم بيماري هاي مسبب تنبلي چشم نظير انحراف چشم و کدورت هاي مسير بينايي مثل آب مرواريد و کدورت قرنيه منجر به تشخيص شوند.

درمان تنبلي چشم:خوشبختانه تنبلي چشم در صورتيکه در زمان مناسب تشخيص داده شود براحتي قابل درمان است. درمان تنبلي چشم معمولاً بصورت بستن چشم سالم و وادار کردن مغز به ديدن با چشم تنبل است. اين درمان ممکن است هفته ها و يا حتي ماه ها طول بکشد که البته چشم سالم بايد به تناوب باز شود. در مواردي که تنبلي ناشي از عيوب انکساري است تجويز عينک يا لنز سبب وضوح تصوير در چشم معيوب و درمان تنبلي خواهد شد. نکته اي که بايد به آن توجه داشت اين است که مسير هاي بينايي تا سنين 8 تا 10 سالگي تکامل مي يابند و درمان تنبلي چشم بعد از اين سنين امکان پذير نيست./س

برچسب ها: تنبلی ، چشم ، علائم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.