سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وظیفه رسانه‌ها ،مخابره اطلاعات درست در رابطه با مرگ مغزی

برای به وقوع پیوستن اتفاقات خوب باید همه رسانه‌ها دست به دست هم دهند تا اطلاعات به درستی به مخاطبان انتقال یابد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رییس شبکه فراهم‌آوری پیوند از مرگ مغزی با بیان این مطلب گفت: در سطح متخصصین امکان انجام همه پیوندها در ایران وجود دارد و بعضی از انواع پیوندها از جمله پیوند کبد و پیوند کلیه در سطحی است که بسیاری از دیگر کشورها عقب‌تر از ما هستند همچنين پیوند ریه و قلب نیز در کشور با موفقیت انجام می‌شود.

نجفی‌زاده افزود: امکان پروسس کردن نسوج نیز در ایران وجود دارد یعنی برای مثال استخوان برداشت شود و از آن مهره کمر ساخته شود و یا پروتز دندانی ساخته شود و از نظر تجهیزات نیز در جایگاه خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه خیرین برای برطرف کردن مشکل کمبود تجهیزات خوب عمل می‌کنند،ادامه داد: از نظر اهداء عضو، برای اینکه از یک فرد مرگ مغزی اهداء عضو صورت گیرد باید خانواده وی رضایت داشته باشند.

این متخصص با بیان اینکه برای رضایت خانواده مرگ مغزی باید از قبل اطلاع‌رسانی صورت گیرد،تصریح کرد: یک فردی که به مرگ مغزی دچار شده است میتواند جان 8 نفر را نجات دهد و اهداء عضو در آمار جهانی 3/34 نفر در میلیون، در دنیا 10 تا 20 در میلیون کشورهای اروپایی و ایران 7/5 در میلیون است و با وجود رشد خوب که در طی 12 سال داشته بازهم رقم بسیار پایینی به خود اختصاص داده است./ب


برچسب ها: وظیفه ، رسانه ها ، مخابره ، مرگ ، مغزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.