سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ضرورت استفاده مسئولان از ظرفیت‌های نخبگان

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: چنانچه مسئولان از ظرفیت‌های نهفته در نخبگان استفاده کنند، روند حل مشکلات شتاب پیدا می‌کند.

موید حسینی‌صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت نهم و دهم استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های نیروهای جوان و نخبگان است به طوری که افراد زیادی از این قشر در حوزه‌های مختلف به نقش‌آفرینی پرداخته و موفقیت‌هایی کسب کردند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر به وضوح شاهد این بودیم که میدان فعالیت برای اقشار مختلف جوانان باز شد و بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانایی‌های آنها در زمینه‌های گوناگون، از مشکلات متعدد کشورمان گره گشود، لیکن امیدواریم این روند توسط دولت‌های بعدی تداوم پیدا کند.

این نماینده مجلس نهادینه شدن تفکر استفاده از نیروی جوان را خواستار شد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 33 سال گذشته با وجود عبور از گردنه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی پیشرفت خوبی داشته حتی در زمان وقوع جنگ تحمیلی کم و بیش در زمینه‌های گوناگون کشور توسعه یافته است ولی در صورت بهره‌گیری از نیروهای جوان روند سازندگی شتاب می‌گیرد.

وی فعالیت رسانه‌های جمعی را در عبور موفق از سد تحریم‌ها مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: باید فعالیت خبرگزاری‌های قابل اعتماد و مورد وثوق، بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا دامنه فعالیت‌های خود را در حوزه دولت و مجلس گسترش دهند چرا که فعالیت رسانه‌ای سالم در بررسی نقاط ضعف و راه کاریابی کمک شایانی می‌کند.

این نماینده مجلس انعکاس یک طرفه کمبودها، جانبداری و بی‌اهمیت جلوه دادن موفقیت‌ها را یک حرکت رسانه‌‌‌‌ای ناپسند دانست و اظهار داشت: اقدامات عمرانی وسیع، تلاش برای توسعه متوازن کشور و اقداماتی از این نوع باید منعکس شود تا مردم همکاری خود را با مسئولان به مراتب افزایش دهند.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه مسیر خدمت را برای دولت‌های بعدی بیشتر هموار می‌کند، گفت: انتظار وجود دارد که در بررسی نقاط ضعف و قوت نگاه عالمانه و دور از غرض‌ورزی در پیش گرفته شود چرا که در این صورت علاوه به اینکه به دولت بر سر کار کمک می‌شود تجربیات ارزشمندی برای سال‌های آینده به دست می‌آید./ب

برچسب ها: نخبگان ، نماینده ، جوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.