سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

قوانین موقوفات باید به روز باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه امانتداری و توجه به احکام وقف و موقوفات از وظایف متولیان وقف است، گفت: قوانین موقوفات باید به روز باشد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در سومین همایش متولیان موقوفات استان که در آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) محمود آباد برگزار شد، گفت: امانتداری و توجه به احکام وقف و موقوفات از مسایل ضروری است که متولیان باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه نعمات پروردگار در دست انسان امانت است، افزود: موقوفات نیز در دست متولیان امانتی که باید در پاسداری از آن تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر پویا بوده و تحول چشمگیری در آن به وجود آمده است، اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این اداره کل توجه به موقوفات و عمل به نیات واقفین است

سهرابی همچنین خواستار توجه متولیان به وقف‌نامه و تسلط بر آن شد و اظهار کرد: متولیان وقف به عنوان امانتدار نیات واقفین باید همواره تلاش بی‌وقفه داشته باشند.

وی به وظایف متولیان و قوانین مندرج در وقفنامه اشاره کرد و افزود: اولین امر در وقف آگاهی متولیان و عمل به قوانین در راستای نیات واقفین است.

سهرابی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات توسط سازمان از اساسی‌ترین کارها در امر وقف و موقوفات بوده که این امر مور استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفته است و متولیان باید برای تکمیل اطلاعات خود و موقوفات در سامانه تلاش کنند و این سامانه باعث می‌شود هم کارهای موقوفه منظم‌تر، دقیق‌تر و بروزرسانی داشته و هم به نیات واقفین خیراندیش عمل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان خواستار شرح وظایف متولیان و مرور بر وقف‌نامه توسط آنان شد و تصریح کرد: اطلاعات متولیان در این بخش و دانسته‌های آنان پیرامون قوانین موقوفات باید به روز باشد تا در انتقال این قوانین قصور نشود./ج1

برچسب ها: ساری ، قوانین ، خیریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.