سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ضرورت اتحادمسلمانان جهان مقابل حرکات ضداسلامی

امام جمعه میاندوآب گفت: مسلمانان مناطق مختلف جهان باید در مقابل حرکات ضد اسلامی ایادی استکبار جهانی متحد شوند.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اظهار داشت: اقدامات ضداسلامی از جمله تولید فیلم موهن و انتشار آن در فضای مجازی و ترسیم کاریکاتور هتاکی به نبی اکرم (ص) نشان‌دهنده عمق جهالت و بی‌بصیرتی دشمن است که مسلمانان جهان به ویژه ایران اسلامی باید به این قبیل تحرکات واکنش نشان دهند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، ایران خط مشی اسلام را در پیش گرفت، بیان داشت: سال‌ها پیش از این دشمنان با تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و تهاجم‌های فرهنگی که علیه کشورمان ترتیب داده‌اند از چهره خود نقاب برداشته و واقعیت وجودی خود و اسلام‌‌ستیزی سران خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

قهرمانی تصریح کرد: کسانی هستند که برای توهین به مقدسات دین مبین اسلام از انجام هیچ اقدام مذمومی ابایی ندارند، بنابراین زنان و مردان مومن باید مقابل این قبیل گستاخی‌ها ایستادگی کنند و آن را به اشکال مختلف تقبیح و محکوم کنند تا مقابل هرگونه تحرکی از این جنس برای همیشه مسدود شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برای توسعه دامنه سیره نبوی باید تلاش شود، خاطرنشان کرد: بشریت در نقاط مختلف جهان تشنه اخلاق آسمانی این انسان بزرگوار بوده و هستند تا از گرداب و موج بلایی که آنها را احاطه کرده است خود را نجات دهند، بنابراین امروز با شکل‌گیری موج بیداری اسلامی شاهد این موضوع هستیم که دامنه عمل به دستورات نبی اکرم (ص) روزبه روز گسترده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه ملل دنیا راه کار نجات خود را از اضمحلال، ظلمت و تاریکی را در عمل به فرمان‌های قرآن و ائمه معصوم (ع) یافته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که کشورهای قدرتمند جهان مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای بشریت به بار آورده‌اند لذا تنها راه غلبه بر آنها تمسک جستن به اهل بیت (ع) است.

قهرمانی حمله‌ دشمنان به اسلام و پیامبر رحمت و عطوفت را ناشی از جهالت و بی‌بصیرتی آنها دانست و اظهار داشت: دشمنان هنوز به درجه‌ای از تعقل و تفکر دست نیافته‌‌اند تا صراط مستقیم را از مسیر خلاف آن تشخیص دهند بنابراین به چنین اقداماتی دست می‌زنند تا سایر ملت‌ها را نیز مانند خود گمراه کنند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.