سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوين مهمترين رويدادهاي جهان در روز يکشنبه

خبرگزاری فرانسه عناوین برخی از مهمترین رویدادهای جهان را در روز یکشنبه یازدهم نوامبر، بیست و یکم آبان ماه، به این صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، 
سوريه،قطر
دمشق، دوحه- پيگيري اخبار و تحولات مربوط به بحران سوريه و تلاشهاي منطقه اي و بين المللي براي پايان دادن به درگيريها و خشونتهاي اين کشور
 
اسرائيل و سرزمينهاي فلسطيني
رام الله- مراسم سالروز درگذشت ياسر عرفات، رئيس سابق تشکيلات خودگردان فلسطين، روز يکشنبه در رام الله در کرانه باختري رود اردن برگزار خواهد شد.  در اين مراسم محمود عباس رئيس کنوني تشکيلات خودگردان فلسطين ساعت نه به وقت گرينويچ سخنراني خواهد کرد.
 
بيت المقدس، بيت لحم- پيگيري اخبار مربوط به سفر اسقف اعظم کريل،رئيس کليساي ارتدوکس روسيه به سرزمينهاي اشغالي فلسطين.
 
بيت المقدس- نشست هفتگي کابينه وزيران اسرائيل ساعت هشت روز يکشنبه به وقت گرينويچ برگزار خواهد شد و رياست آن را بنيامين نتانياهو،‌نخست وزير اسرائيل، بر عهده خواهد داشت.
 
امارات عربي متحده
ابوظبي- نمايشگاه و کنفرانس بين المللي صنعت نفت روز يکشنبه در ابوظبي گشايش مي يابد. اين نمايشگاه و کنفرانس تا روز چهاردهم نوامبر به کار خود ادامه خواهد داد.

یونان
آتن- قرار است به دعوت اتحادیه های صنفی یکشنبه شب تظاهرات اعتراض آمیز گسترده ای برضد سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت یونان در برابر پارلمان این کشور در آتن برگزار شود. این تظاهرات درست در زمانی برگزار خواهد شد که نمایندگان پارلمان یونان یکشنبه شب لایحه بودجه سال دو هزار و سیزده کشورشان را به رای خواهند گذاشت.
 
چین
پکن- پیگیری اخبار مربوط به هجدهمین کنگره حزب کمونیست چین. این کنگره که تا چهاردهم نوامبر در پکن ادامه خواهد داشت، با آغاز به کار نسل جدیدی از رهبران سیاسی چین در راس قدرت در این کشور همراه خواهد بود.
 
اسلوونی
لیوبلیانا- مردم اسلوونی روز یکشنبه در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شرکت خواهند کرد. برغم اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم اسلوونی را به ستوه آورده و این کشور کوچک منطقه یورو را با رکود مواجه کرده است، دانلیو ترک، رئیس جمهور کنونی باز هم نسبت به رقبای خود از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. دفاتر رای گیری ساعت شش به وقت گرینویچ آغاز به کار خواهند کرد و کار رای گیری ساعت هجده پایان خواهد یافت. نتایج اولیه انتخابات ساعت بیست و یک روز یکشنبه منتشر خواهد شد. در صورتی که هیچ یک از نامزدها آرای لازم را برای پیروزی به دست نیاورد، دور دوم این انتخابات دوم دسامبر برگزار خواهد شد. 

نیجریه
ابوجا- سران کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا در نشستی فوق العاده در ابوجا، پایتخت نیجریه گردهم خواهند آمد تا طرح رهایی مناطق شمالی مالی را از چنگ نیروهای مسلح افراط گرا که از هفت ماه پیش تحت کنترل خود درآورده اند، نهایی کنند. وزرای امور خارجه و دفاع پانزده کشور عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا بعد از ظهر روز جمعه در ابوجا از احتمال اعزام پنج هزار و پانصد نیروی نظامی به شمال مالی خبر دادند. این طرح در صورت تصویب در نشست سران غرب آفریقا اواخر این ماه برای تصویب در شورای امنیت به سازمان ملل متحد
ارائه خواهد شد.  

آمریکا
نیویورک- پیگیری اوضاع در نیویورک و نیوجرسی در شمال شرقی آمریکا در شرایطی که ده روز پس از وقوع طوفان سندی، بنزین در این مناطق سهمیه بندی شده و دهها هزار نفر از ساکنان منطقه همچنان از نعمت برق محروم هستند. 

ژاپن
توکیو- دالایی لاما، رهبر معنوی بودائیان تبت که در تبعید بسر می برد به توکیو سفر می کند. دالایی لاما تا چهاردهم نوامبر در ژاپن خواهد ماند. 

ژاپن
یوناگو- نمایشگاه بین المللی پویانمایی در یوناگو ژاپن آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه تا یازدهم نوامبر ادامه خواهد یافت.
برچسب ها: عناوین ، خبر ، جهان ، news
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.