سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تفاهمنامه همكاری بین دانشگاه بصره و علوم دریایی خرمشهر امضا شد

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از امضاء تفاهمنامه همكاری بین دانشگاه علوم و فنون دریایی بصره و خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'مسعود صدری نسب'در حاشیه نشست هیات های علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و بصره افزود: امروز در نشست با هیات شش نفره علمی دانشكده علوم و فنون دریایی بصره در باره تفاهمنامه همكاری مشترك علمی، پژوهشی و آموزشی بین دو دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و بصره بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: در این نشست بحث های مختلفی در باره رودخانه اروند انجام شد و در این رابطه مقرر شد كه پرو‍ژه مشترك پنج سالهای در زمینه مطالعات و تحقیقات علمی بر روی رودخانه اروند انجام شود.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: با توجه به اینكه بر روی رودخانه اروند بعد از انقلاب تاكنون هیچ گونه مطالعات و كارعلمی انجام نشده بود بنا براین مطالعات مشترك بر روی این رودخانه می تواند در پیشبرد اهداف دو كشور موثر واقع شود.

دكتر صدری نسب افزود: در این راستا دانشكده علوم و فنون دریایی بصره 1/2 میلیون دلار برای انجام مطالعات پنج ساله متقبل می شود و با توجه به رایزنی ها انجام شده از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به همین مقدار اعتبار برای مطالعات مذكور از سوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هزینه خواهد شد.

وی گفت: در این تفاهمنامه مقرر شد كه دانشجویان و اساتید علوم و فنون دریایی بصره در مقطع دكتری و فوق الیسانس در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ترم آینده جذب شوند.

وی از راه اندازی دفتر مشترك بین دانشگاه بصره و علوم دریایی خرمشهر خبر داد و افزود: این دو دفتر در دانشگاه های مذكور علاوه بر دنبال كردن كارهای مشترك ، ملاقات ها و دیدارهای هیات های علمی دو دانشگاه را در هر فصل هماهنگ خواهند كرد./ب


برچسب ها: تفاهمنامه ، بصره ، خرمشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.