سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز پهپادهای جاسوسی ترکیه توسط اسرائیل

شرکت ELTA رژیم صهیونیستی، تجهیز هواپیماهای جاسوسی ترکیه را از سر گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شرکت ELTA رژیم صهیونیستی، گروه صنایع هوافضای این رژیم یکی از شرکت های تولیدکننده قطعات الکترونیکی دفاعی است که خود را تنها شرکت مهندسی شده و تخصصی در اسرائیل و بعضاً در منطقه می داند.
این شرکت به تولید سنسورهای الکترومگنتیک از جمله رادار، سیستم های مخابراتی و جنگ افزار الکترونیکی، می پردازد.
حوریت دیلی روزنامه انگلیسی زبان ترکیه نوشته است: شرکت ELTA رژیم صهیونیستی، تجهیز هواپیماهای جاسوسی ترکیه را از سر گرفته است. این شرکت اسرائیلی، تولید قطعاتی را که برای نصب بر روی هواپیماهای جاسوسی ترکیه مورد نیاز است را پس از گذشت شش ماه از دستور لغو قرارداد، دوباره شروع کرده است. لازم به ذکر است؛ حوریت دیلی این خبر را به نقل از منبعی نامعلوم منتشر کرده است.
براساس این گزارش، شرکت ELTA System Ltd رژیم صهیونیستی، در سال 2002 مأمور به تولید سیستم های اندازه گیری الکترونیکی برای چهار فروند هواپیمای بوئینگ ترکیه و هواپیماهای کنترل و هشدار به موقع بوده است. براساس گزارش ها، ارزش این معامله بالغ بر 100 میلیون دلار بوده است.
بنا به دلایل ذکر نشده، این قرارداد پس از آنکه دو فروند از این هواپیماها توسط این شرکت تجهیز شد، حدود شش ماه با دستور وزارت دفاع رژیم صهیونیستی لغو شد.
برطبق یک قیاس منطقی، از سرگیری دوباره این پروژه به معنای این است که رژیم صهیونیستی به تحریم های دوساله وزارت دفاع خود برعلیه ترکیه پایان می دهد. این تصمیم در پی فشارهای وارده از جانب شرکت بوئینگ ترکیه گرفته شده است. به ادعای حوریت دیلی، شرکت ELTA رژیم صهیونیستی تنها تولیدکننده سیستم های اندازه گیری برای هواپیماهای بوئینگ 737 می باشد. این هواپیماها به عنوان بخشی از نیروهای ترکیه در ناتو مورد استفاده قرار می گیرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.