سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرآيت الله جوادي آملي درباره دست بوسي

گزارش يک نهاد نظارتي از نقش حساب هاي بانکي شرکت هاي دولتي در تورم

پيوند تأمل برانگيز فاطمه هاشمي با رسانه هاي ضد انقلاب، ايران هسته اي اوباما را پير مي كند،سن روحانی به دنبال کاندیداتوری، 3 نسخه فروش در سطح استان و اينهمه آگهي دولتي! و... از مهمترین اخبار ویژه روز یکشنبه روزنامه ها بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

پيوند تأمل برانگيز فاطمه هاشمي با رسانه هاي ضد انقلاب

 در پي انتقال مهدي هاشمي به يكي از بيمارستان هاي تهران و بازديد هاشمي رفسنجاني از فرزندش، فاطمه هاشمي دختر او به صورت تلفني با شبكه تازه تأسيس ضد انقلاب كه با حمايت اسرائيلي ها شروع به كار كرده با نام «رها تي وي» مصاحبه كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين شبكه ضد ايراني كه با محوريت اميرحسين جهانشاهي «عنصر برانداز و عامل موساد» تأسيس شده، با خيال خام اجماع گروهك هاي مخالف جمهوري اسلامي و پيوند ميان فتنه گران اصلاح طلب و مزدوران ملكه در شبكه فارسي بي بي سي و سالخوردگان صداي آمريكا راه اندازي شده است.

جهانشاهي عامل وابسته مستقيم موساد و مؤسس اين شبكه تلويزيوني در گفت وگو با شبكه خبري «راشاتودي» اظهار اميدواري مي كند كه انگليس كه خواهان به زانو درآوردن نظام ايران است، از شبكه تلويزيوني رها كه تغيير سياسي در ايران را در دستور كار دارد، حمايت كند.

يكي از همكاران اين شبكه علي اصغر رمضانپور معاون مهاجراني وزير ارشاد در دولت اصلاحات است كه در بي بي سي فارسي به عنوان كارشناس و دبير يكي از سرويس هاي آلت دست اين رسانه سلطنتي بوده است. وي هم اكنون در تلويزيون رها تي وي با عنوان مدير و سردبير ارشد در كنار احمد رفعت كارشناس و خبرنگار قديمي صداي آمريكا مشغول به فعاليت شده است.

گفتني است فاطمه هاشمي مصاحبه هاي مشابهي نيز با سايت ضد انقلابي كلمه و سايت وابسته به گروهك ملي- مذهبي (مديريت شده از پاريس) انجام داده و طي آن به نهادهاي قضايي و امنيتي اهانت و ايراد اتهام كرده است! در همين حال نامه اي با امضاي «خانواده هاشمي»(؟!) در سايت ها منتشر شده كه طي آن گفته شده مهدي هاشمي تمارض نمي كند و واقعاً مريض است. مهدي هاشمي 3 سال در لندن اقامت داشت و 40 روز پيش به كشور بازگشت. او يك روز بعد براي بازجويي و رسيدگي به اتهاماتش بازداشت شد.

مهدي هاشمي هفته گذشته با درخواست خانواده هاشمي به بيمارستان دي منتقل شد و مورد آنژيوگرافي قرار گرفت. وي پس از پايان انجام معاينات پزشكي به زندان منتقل شد اما همين امر با هياهوي برخي نزديكان از جمله فاطمه هاشمي مواجه شده است. نكته قابل تأمل در اين ميان فرد يا افراد آلوده اي هستند كه ارتباط وي با رسانه هاي ضد انقلاب را فراهم مي كنند.
 
ايران هسته اي اوباما را پير مي كند

يك سايت خبري آمريكايي با انتشار عكس پيري زودرس، چهره باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در سال 2016 را پيش بيني كرد.

نشريه آمريكايي بلومبرگ بيزنس ويك با درج تصويري از اوباما چهره چهار سال آينده اوباما را نشان داد كه در آن نشانه هاي كهولت سن و پيري زودرس نمايان است.

اين سايت خبري پرونده هسته اي ايران، وضعيت نابسامان اقتصادي و امنيت آمريكا در جهان را از جمله مشكلات پيش روي اوباما ذكر و اعلام كرد كه با توجه به اين مشكلات ديدن چنين چهره اي از اوباما در سال 2016 دور از ذهن نخواهد بود.

دو حزب حاكم در آمريكا با هم تراژدي مي سازند و با هم درز مي گيرند

رسانه هاي فارسي زبان بيگانه معتقدند دو حزب حاكم آمريكا در زمينه سياست خارجي و مسكوت گذاشتن شكست ها و جنايت ها در اين عرصه اشتراك نظر دارند.

وبسايت بي بي سي فارسي با اشاره به كمرنگي موضوع افغانستان در اظهارات اوباما و رامني در جريان تبليغات انتخاباتي نوشت: در مورد اينكه جنگ نامحبوب افغانستان جايگاه چنداني در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا نداشت، دلايل زيادي را مي توان برشمرد، اما شايد يكي از بزرگترين دلايل اين باشد كه از يكطرف دستاوردهاي آمريكا در افغانستان با مصرف بيش از 500 ميليارد دلار و كشته شدن بيش از 2000 تن از سربازان اين كشور متناسب نبوده، هنوز سياسيون آمريكايي قادر به قانع كردن شهروندان اين كشور نسبت به حضور نظامي سنگين و خرج بردار يازده ساله شان در افغانستان نيستند و از جانب ديگر مجبورند به اين بازي پر از آزمون و خطا در افغانستان و منطقه ادامه دهند و هزينه هاي بيشتر و شايد سنگين تري را بر اقتصاد تازه رهايي يافته از بحران آمريكا تحميل كنند.

شبكه دولتي انگليس در تحليل ديگري در همين زمينه خاطرنشان كرده است: مفهوم سكوت اوباما و رامني درباره افغانستان چه بود؟ در انتخابات سال 2012 نبرد افغانستان يك بار ديگر تبديل شد به «جنگ فراموش شده». هر دو نامزد رياست جمهوري، كمپين هاي انتخاباتي و مناظره هاي تلويزيوني شان، از پرداختن به بحث فراگير درباره افغانستان خودداري كردند. در جريان آخرين مناظره انتخاباتي اوباما و رامني از پاسخ روشن به پرسش گرداننده مناظره طفره رفتند كه پرسيد با توجه به اينكه مي دانيم افغان ها نمي توانند امنيت خود را تأمين كنند، اگر وضعيت اضطراري پيش آيد، شما چه خواهيد كرد؟ آيا همچنان آن كشور را ترك خواهيد كرد؟

بي بي سي مي افزايد: چرا جنگ افغانستان كه طولاني ترين جنگ در تاريخ آمريكاست، نبايد مطرح شود؟ يك دليل اين است كه به افغانستان ديگر به چشم يك «جنگ خوب» نگاه نمي شود و حمايت افكار عمومي آمريكا از اين جنگ كاهش چشمگيري يافته است. نظرسنجي هاي اخير نشان مي دهد كه نزديك به دو سوم از مردم آمريكا اكنون معتقدند كه جنگ افغانستان ديگر ارزش ادامه دادن را ندارد. اين جنگ تاكنون براي ماليات دهندگان آمريكايي حدود 500 ميليارد دلار هزينه داشته است. ماه اكتبر امسال، تراژدي غم انگيز اين بحران براي آمريكايي ها به اوج خود رسيد، زماني كه اعلام شد دو هزارمين سرباز هموطن شان در افغانستان كشته شده و هنوز 68 هزار سرباز آمريكايي ديگر در اين كشور حضور دارند. بدتر از همه اينكه هيچ چشم انداز روشني از پيروزي هم در اين جنگ متصور نيست. اكنون پليس افغانستان به نيروهاي خارجي شليك مي كند و همين كاهش اعتماد به چالش مهم بر سر راه استراتژي آمريكا تبديل شده است.

از سوي ديگر وبسايت راديو زمانه وابسته به دولت هلند با اشاره به رويكرد اوباما در حوزه سياست خارجي نوشت: 4 سال پيش گرچه خبر پيروزي باراك اوباما موجي از شور و شعف را در سرزمين هاي خاورميانه موجب شد اما گذشت زمان و عملكرد دولت اوباما، باعث شد تا خبر پيروزي مجدد او، آن شور و شوق چهار سال پيش را در خاورميانه ايجاد نكند. براي خيلي ها، سياست خارجي دولت اوباما خصوصاً در منطقه مهم خاورميانه ادامه سياست هاي دولت جمهوري خواه بوش بود و اگر تفاوتي ميان اين دو به چشم مي خورد، تنها در كلام و پوسته سياست ها بود. در اساس نگاه واشنگتن به خاورميانه تغيير معناداري رخ نداد.

در اين تحليل آمده است: تشديد جنگ در افغانستان، ادامه كار بازداشتگاه بدنام «گوانتانامو»، استفاده گسترده از هواپيماهاي بدون سرنشين، حمايت از ديكتاتورهاي ساقط شده عربي تا آخرين روزهاي حكومت آنها، تبعيض در حمايت از قيام هاي عربي و ناديده گرفتن تظاهرات و قيام هاي مردمي عليه دولت هاي متحد واشنگتن و حتي در برخي از كشورها همچون بحرين، حمايت از دولت براي سركوب مخالفان، حمايت بي دريغ از اسرائيل به خصوص در دو سال اخير، از مهم ترين محورهاي انتقاد از دولت اوباما و اشتراكات دولت دموكرات او با دولت جمهوري خواه جرج بوش است. به نوشته آرون ديويد ميلر از پژوهشگران روزنامه نيويورك تايمز «از زمان جنگ سرد تاكنون چنين ميزاني از همسويي بين دو حزب دموكرات و جمهوري خواه وجود نداشته است.»
 
  3 نسخه فروش در سطح استان و اينهمه آگهي دولتي!

استاندر هرمزگان بدون بهره گيري از مدير روابط عمومي يا مشاور رسانه اي و يا يكي از مديران استانداري، شخصا وارد صحنه شده و با صدور دستورالعمل صريحي با نام و امضاي خود به مديران دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران شهرستان هاي اين استان دستور داد تا براي انعكاس هرچه بهتر برنامه ها(!؟)، عملكرد دستگاه هاي خود را در قالب «چاپ ويژه نامه ها» (يا همان رپرتاژ آگهي ها) به روزنامه دولتي «ايران نيوز» و «صبح اقتصاد» دهند.

ابراهيم عزيزي در اين نامه نام و نام خانوادگي و شماره تلفن همراه خبرنگاري كه نماينده مشترك هر دوي اين روزنامه هاست را ذكر كرده است تا اشتباها پول آگهي ها به كس ديگري پرداخت نشود!

براساس خبرهاي دريافتي در طول چند روز گذشته در حالي ميليونها تومان از وجوه دستگاه هاي اداري و دولتي استان به اين دو روزنامه اقتصادي و دولتي سرازير شده است كه صبح اقتصاد در استان 3 نسخه و ايران نيوز ده نسخه بيشتر فروش ندارد و اين در حالي است كه اكثر قريب به اتفاق نشريات محلي به دليل مسائل مالي و مشكلات اقتصادي و نيز مطالبات خود از ادارات، هزينه هاي چاپ و انتشار مستمر با بحران جدي مواجهند و شماري از آنان در آستانه تعطيلي قرار گرفته اند و نشست هاي گوناگون آنان با استانداري براي حل مشكلات آنان، نتيجه خاص و خروجي مفيدي نداشته است.

روزنامه وطن امروز :

سن روحانی به دنبال کاندیداتوری

در هفته‌های اخیر حسن روحانی رایزنی‌های خود را برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش داده است. شنیده‌ایم وی با افرادی چون نوبخت، یونسی، عباسی‌فرد و مرتضی بانک رایزنی‌ها و مشورت‌هایی داشته است.

همچنین پس از آنکه غلامحسین کرباسچی در انتخابات 88 به سمت کروبی رفت، اختلافات در درون حزب کارگزاران گسترش یافته است به گونه‌ای که مدت 2 سال است جلسات شورای مرکزی این حزب برگزار نشده است.

از سوی دیگر به دلیل اختلاف نظر میان اعضا، گفته می‌‌شود کمپین‌هایی که اخیرا برای کاندیداتوری محمد علی نجفی راه‌اندازی شده در واکنش به احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری است.

تعریف و تمجید بی بی سی از هاشمی

سایت بی‌بی‌سی در مقاله‌ای با استقبال از موضع‌گیری‌های اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره اوضاع کشور، وی را مردی برای تمام فصول معرفی کرد.

به گزارش جام‌نیوز، سایت بی‌بی‌سی در مطلبی به بررسی موضع‌گیری‌های اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره اوضاع کشور پرداخت و نوشت: «وضع کنونی ایران نتیجه تلاقی مدیریت ناکارآمد و طمع قدرت‌های استکباری است».

گوینده این جمله کسی نیست جز اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران. بی‌بی‌سی در ادامه با اشاره به انتقادهای همیشگی رفسنجانی از محمود احمدی‌نژاد، به نقل از سراج‌الدین میردامادی

- اصلاح‌طلب مقیم خارج از کشور- وی را به خاطر این انتقادها فردی با «بصیرت بالا» دانست و از نظام خواست از هاشمی‌رفسنجانی عذرخواهی کند.

عربستان 15 ایرانی را بازداشت کرد

مقامات مسؤول در عربستان سعودی صبح دیروز از بازداشت 15 ایرانی دیگر که قصد ورود غیرقانونی به عربستان را داشته‌اند، خبر دادند.

 به گزارش شیعه آنلاین، در همین راستا سرهنگ «خالد خلیفه العرقوبی» سخنگوی نیروهای امنیت مرزی شرق عربستان ضمن تأیید این خبر، افزود: این 15 شهروند ایرانی قصد داشتند شامگاه جمعه از مرز کویت وارد عربستان شوند اما توسط نیروهای مرزی ما بازداشت شدند.

وی در ادامه افزود: این افراد نقطه مرز آبی و خشکی بین کویت و عربستان را برای ورود غیرقانونی به خاک عربستان انتخاب کرده بودند. آنان از طریق بخش آبی با استفاده از یک قایق کوچک قصد ورود و نزدیک شدن به ساحل «الخفجی» در شمال شرق عربستان را داشته‌اند.

روزنامه خراسان:

تفويض وظايف سايبري سازمان پدافند به شوراي عالي فضاي مجازي

بر اساس ابلاغ نحوه فعاليت کميسيون عالي امنيت فضاي مجازي کشور که طي هفته هاي اخير به دستگاه هاي مسئول صورت گرفته، کليه وظايف و اختيارات سازمان پدافند غيرعامل در حوزه فضاي مجازي در سطح سياستگذاري و تصميم گيري هاي کلان به اين کميسيون منتقل مي شود و علاوه بر اين، هر دستگاه و يا نهادي که در حوزه امنيت و دفاع فضاي مجازي کشور فعاليت مي کند ملزم به فعاليت با هماهنگي و در چارچوب مصوبات اين کميسيون خواهد بود.

گزارش يک نهاد نظارتي از نقش حساب هاي بانکي شرکت هاي دولتي در تورم


بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي وابسته به دولت، به دليل رسوب وجوه در حساب نهادهاي دولتي و شرکت‌هاي تابعه آنها نزد شبکه بانکي، بانک‌ها قادر هستند اين وجوه را همانند ساير منابع خود به اعطاي تسهيلات و ايجاد اعتبار تخصيص دهند و گردش مانده عظيم حساب‌هاي دولتي منجر به خلق بي ‌رويه پول، افزايش بيش از حد نقدينگي و به تبع آن رشد تورم مي شود.


*جمهوری اسلامی

* ميت رامني، سايت پيروزي‌اش را هم راه اندازي كرده بود. به گزارش خبرگزاري فرانسه، نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا به اندازه‌اي به پيروزي خود در اين رقابت اطمينان داشت كه حتي وب سايتي براي پيروزي خود ايجاد كرده بود.

اين وب سايت حتي 24 ساعت پس از اعلام نتيجه انتخابات، دردسترس كاربران اينترنت قرار داشت. در يكي از اين تصاوير، رامني با عنوان "رئيس جمهور منتخب" درحالي كه پشت سر او پرچم آمريكا قرار دارد، ديده مي‌شود. در اين وب سايت تاريخ معارفه وي به عنوان رئيس‌جمهور جديد آمريكا نيز اعلام شده است.

* رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: سن ازدواج براي مردان و زنان نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش يافته و به ميانگين 2/27 سال براي مردان و حدود 23 سال براي زنان رسيده كه اين آمارها زنگ خطري براي افزايش تجرد قطعي در جامعه است.

 به گزارش ايسنا، ناظمي اردكاني گفت: در سال گذشته حدود 12 ميليون نفر مرد در گروه سني 20 تا 24 ساله و 11 ميليون و هشتصد هزار نفر زن در گروه سني 15 تا 29 ساله رسيده كه حدود 32 درصد از كل جمعيت كشور است و پيش‌بيني مي‌شود كه در اين گروه‌هاي سني ازدواج نمايند و از اين تعداد 46 درصد مردان و 48 درصد زنان در گروه‌هاي سني مذكور هرگز ازدواج نكرده‌اند كه به معناي افزايش تجرد قطعي است.

* پسر يكي از فرماندهان ارشد سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) به دنبال اخذ پناهندگي از ايران است. به گزارش خبرگزاري آنا به نقل از پايگاه صهيونيستي دبكا فايل، پسر يكي از فرماندهان سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) كه به دنبال اخذ پناهندگي از ايران است از طريق مرزهاي شمالي سرزمين اشغالي فرار كرده تا خودش را تسليم حزب‌الله لبنان كند.

دبكا ادامه مي‌دهد: پسر اين فرمانده اسرائيلي كه اخيراً به اسلام گرويده است در هفته‌هاي گذشته از طرف خانواده‌اش به مرگ تهديد شده است. اين پايگاه صهيونيستي نوشت: هنوز مشخص نيست كه آيا پسر اين فرمانده اسرائيلي به ايران منتقل شده است يا خير به دليل اين كه اين احتمال وجود دارد كه وي به خاطر تهديدهايي كه عليه‌اش شده است به دنبال اخذ پناهندگي از ايران است تا اطلاعاتي به مقامات ايران بدهد.

* ابتکار

اظهار تعجب هيات ترک در تهران

مشرق نيوز مدعي شد: يک هيات ترکيه اي که چندي قبل به تهران آمده بودند نسبت به کمبود مسجد به عنوان نماد ديني و پرچم به عنوان نماد ملي در سطح شهر تهران اظهار تعجب کرده بودند. پس از اين اظهارات قرار شده در سطح شهر تهران 72 پرچم مرتفع و 72 مسجد داراي گنبد و گلدسته ساخته شود.

نظرآيت الله جوادي آملي درباره دست بوسي

به گزارش پارسينه دست بوسي يکي از رفتارهايي است که در فرهنگ جوامع گذشته مرسوم بوده است، اما حتي در آن جوامع نيز با تغييرات جديد در عرصه فرهگ و اطلاع رساني، اين شيوه در حال منسوخ شدن است.

از جمله گفته مي‌شود امير عبدالله، پادشاه عربستان نيز مراسم دست بوسي خود را در سالهاي اخير متوقف کرده يا دست کم پخش علني آن را متوقف کرده است.

در اين حال اخيرا يکي از شاگردان آيت الله جوادي آملي، در صفحه ويژه ايشان با اشاره به ديدار جمعي از محققين با ايشان نوشته است: يکي از دوستان به آيت الله جوادي آملي اصرار کرد دستشان را ببوسد.ايشان با لحني ناصحانه به ما فرمود:نه دست کسي را ببوسيد و نه بگذاريد دستتان را ببوسند.من تا کنون هيچ دستي را نبوسيده ام، جز يک دست و آن هم دست امام خميني بود و به راستي که آن دست بوسيدني بود.آن دوست عرض کرد که آخر در عالم خواب ديدم دستتان را مي‌بوسم؛ استاد لبخند شريني زدند و به شوخي فرمودند:همان، برو در خواب ببين.

پشيماني نماينده تهران از حضور در سياست

 يکي از نمايندگان راه يافته به مجلس نهم از حضور در سياست اظهار پشيماني کرد.به گزارش مشرق يکي از نمايندگان مردم تهران که در دوره نهم انتخابات به مجلس راه يافته است طي سخناني از فضاي سياسي کشور اظهار نگراني کرده و گفته است:" اگر مي‌دانستم دنياي سياست اين همه مخاطره آميز است اصلا کانديدا نمي‌شدم و به بحث و درس خود در حوزه و دانشگاه ادامه مي‌دادم."

* مردم سالاری

تصميم‌گيري براي سوال از رييس جمهور

جواد کريمي قدوسي،عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با آريا از راي زني نمايندگان با هيات رييسه مجلس در جهت لغو سوال از رييس جمهور خبر داد. وي افزود:از آنجايي که بازخورد سوال از رييس دولت در جامعه مطلوب نبوده است بنابراين نمايندگان در تلاشند با تدبير جديدي اين موضوع را حل کنند بنابراين بنده فکر مي‌کنم نمايندگان در اين خصوص تصميم جديدي اتخاذ کنند. کريمي قدوسي خاطرنشان کرد:فراکسيون اصولگرايان مجلس در جلسه امروز بعداظهر خود موضوع سوال از رييس جمهور را بررسي خواهد کرد البته محور اصلي گفتگو در اين جلسه بحث اقتصاد مقاومتي است اما در حاشيه اين جلسه درباره سوال از رييس جمهور هم بحث خواهيم کرد.عضو فراکسيون اصولگرايان تاکيد کرد:به احتمال زياد سوال از رييس جمهور در مجلس منتفي مي‌شود از اين رو آبستراکسيوني صورت نخواهد گرفت البته بنده اطلاعي در اين خصوص ندارم. وي ادامه داد:مردم نه تنها بر حفظ آرامش در جامعه تاکيد دارند بلکه اين برداشت وجود دارد که با سوال از رييس‌جمهور مشکل حل نمي شود.

اصلاح قانون استيضاح

سخنگوي کميسيون آئين نامه مجلس نهم شوراي اسلامي از اصلاح قانون استيضاح‌هاي قوه مقننه خبر داد و گفت: براساس مصوبه کميسيون آئين نامه، در صورتي که هر استيضاحي اعلام وصول شود، ديگر نمايندگان امکان پس گرفتن امضا يا اضافه کردن امضا نخواهند داشت.

عزت الله يوسفيان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني زندگي تصريح کرد: پيشنهاد نمايندگان براي اصلاح آئين نامه 3 محور داشت که در نهايت قرار شد در استيضاح وزرا نيز شرايط همچون سوال از رئيس جمهور باشد. وي ادامه داد: طبق ماده 212 جديد قانون، وقتي سوال براي رئيس جمهور ارسال شود، ديگر امکان پس گرفتن امضاها نيست. اين در حاليست که تا کنون اين قانون براي استيضاح وزرا صدق نمي‌کرد و نمايندگان در مجالس قبل تا جلسه استيضاح، امضاهاي خود را پس گرفته يا اضافه مي‌کردند.

يوسفيان ملا گفت: متاسفانه در مجلس نهم شاهد اين بوديم که نمايندگان حتي در روز استيضاح و در جريان انجام استيضاح نيز امضاي خود را پس گرفته و زماني که موافق و مخالف صحبت مي‌کردند، استيضاح را از دستور خارج کردند که حرمت وزرا و نمايندگان را از بين مي‌برد.

نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: لذا در طرح جديد نمايندگان، زماني که استيضاح اعلام وصول شد، ديگر هيچ امضايي قابل کم و زياد شدن نيست و اگر بشود تاثيري در روند کار نخواهد داشت.

اوباما آمادگي يک داد و ستد بزرگ را با ايران دارد

دکتر امير موسوي اعتقاد دارد اوباما موضوع مذاکره با ايران را جدي تر دنبال خواهد کرد. يک کارشناس مسايل استراتژيک با اشاره به روند پرونده هسته‌اي ايران گفت: من فکر مي‌کنم اوباما اين آمادگي را دارد که وارد يک داد و ستد بزرگ استراتژيک با تهران شود.

دکتر امير موسوي در گفت‌وگو با پايگاه خبري فريادگر با اشاره به پيروزي مجدد باراک‌ اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا خاطر نشان کرد: به نظر مي‌رسد که ترديد در سياست‌هاي اوباما در چهار ساله گذشته در مرحله دوم خاتمه پيدا خواهد کرد چرا که نه فشارهاي جمهوري‌خواهان و نه فشارهاي لابي صهيونيست‌ها يا حتي عرب‌هاي تندرو که موضع‌گيري‌هاي نسبتا تندي عليه ايران دارند، اثرگذار نخواهد بود.

قطعه سازان خودرو در آستانه تعطيلي

عضو کميسيون اقتصادي مجلس مي‌گويد تعطيلي قطعه سازان خودرو مي‌تواند بحران بزرگي براي صنعت خودروسازي کشور ايجاد کند ابراهيم نکو با يادآوري اينکه در رابطه با صنعت خودرو و مشکلات قطعه‌سازان صحبت‌هاي زيادي شده است گفت: در مورد تعويق مطالبات قطعه سازان که باعث بحران اين صنعت شده بحث کرديم و حتي آسيب شناسي شده، اما متاسفانه تاثير مثبتي نداشته است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با پايگاه خبري فريادگر چالش صنعت خودرو را دريافت نکردن تسهيلات اعلام کرد و گفت: اين مشکل به خصوص در مورد قطعه سازان بيشتر است و آنها با چالش حادي رو به رو هستند به نوعي که برخي از اينها رو به تعطيلي مي‌روند.

وي با تاکيد بر اينکه در حوزه انتخابيه خودم يعني رباط کريم نمونه‌هاي بسياري از کارخانه‌هاي قطعه ساز در مرز بحران موجود است گفت: اين قطعه سازان درخواست کمک هم کرده اند اما نتيجه‌اي نداشته است.

وي با اعلام اينکه اين صنعتگران قطعه ساز خودرو هستند و به طور مستقيم با کارخانه‌هاي ايران خودرو و سايپا در ارتباط هستند گفت: اگر اين شرکتها تعطيل شوند، تاثير مستقيم بر توليد ايران خودرو و سايپا خواهند گذاشت افزون بر آنکه بر کيفيت خودرو نيز تاثير مي‌گذارد.

نکو گفت: اگر بحران کارخانه‌هاي قطعه ساز به سرعت حل نشود، فاجعه اي در صنعت خودرو سازي کشور اتفاق مي‌افتد و آنگاه کنترل ابعاد اين بحران امکان پذير نخواهد بود. نماينده رباط کريم با تاکيد بر اينکه اکنون خودروسازان بايد هر چه سريعتر مطالبات قطعه سازان را بپردازند تا اين کارخانه‌هاي بزرگ بتوانند روي پاي خودشان بايستند گفت: درحال حاضر حمايت از صنعت خودرو رضايت بخش نيست و بحران شرکتهاي خودرو سازي نزديک است.

واکنش حداد به اظهارات علي مطهري

به گزارش خبرآنلاين حداد عادل، در نشست پرسش و پاسخ با فعالان سياسي و فرهنگي اصفهان به سخنان مطهري واكنش نشان داد و گفت:خانواده شهيد مطهري 32 سال است که براي بزرگداشت شهيد مطهري و صحبت درباره ايشان به سراغ من مي‌آيند بنابراين به آقاي مطهري توصيه مي‌کنم از مادر خود درباره سوابق من سوال کنند و بپرسند که نظر شهيد مطهري درباره من چه بوده است.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: سعي مي‌کنم به اين مقوله‌ها وارد نشوم، من پس از پيروزي انقلاب 33 سال همراه انقلاب بوده‌ام و اميدوارم که تا آخر وفادار بوده و از صراط مستقيم غافل نشوم. زماني که اين صحبت‌ها پيش بيايد تنها اگر موضع‌گيري من به نفع انقلاب باشد جواب داده‌ام اما اگر تنش‌زا و شخصي باشد سعي کرده‌ام سکوت کنم که بهترين الگوي ما در اين زمينه شهيد بهشتي است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.