سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

شرکت های چینی برای سرمایه گذاری درکردستان دعوت می شوند

سفیرچین با اشاره به وجود شرایط و ظرفیت های لازم درکردستان گفت:زمینه فعالیت شرکت های چینی برای سرمایه گذاری دراین استان مهیا است بزودی آنها را از سوی دولت چین برای سرمایه گذاری در این منطقه دعوت می کنیم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، یو هون یانگ و هیات همراه بعد از سفر سه روزه خود منطقه در نشست بررسی همکاری های دو جانبه استان کردستان و کشور چین با مسوولین ارشد استان در سنندج بر تقویت روابط میان چین و استان کردستان تاکید کرد و خواستار افزایش روابط در حوزه های مختلف شد.
وی با اشاره به برقراری امنیت پایداردراین منطقه و وجود ظرفیت ها و پتانسیل های عالی در زمینه های صنعت ؛ معادن و کشاورزی اظهار داشت: شرکت های چینی می توانند درزمینه های مختلف  در کردستان سرمایه گذاری کنند.
سفیر چین به بازدید خود از روستای ینگیجه مریوان اشاره کرد و گفت: برخورداری جمعیت 30 خانواری این روستا از آب، برق و گاز، بیانگر تلاش های دولت برای توسعه استان کردستان و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف است که این امر رغبت کشورهای خارجی را به سرمایه گذاری در این منطقه بیشتر می کند.
در این نشست استاندار کردستان گفت: شرایط لازم برای حضور شرکت های چینی در این استان مهیا است و دولت نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.
وی افزود: حضور بیشتر شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در کردستان را گامی در توسعه منطقه دانست و گفت:امیدواریم با حضور شرکت های چینی زمینه توسعه، عمران و بهبود معیشت مردم فراهم شود.
شهبازی بیان کرد:اطلاعات کامل و جامع از ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری درکردستان در بخش های مختلف برای دعوت از شرکت های چینی در اختیار سفارت چین در ایران گذاشته می شود.
استاندار کردستان در پایان گفت: از سفیر چین و هیات همراه خواست در راستای افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و چین تلاش کنند و برای تقویت ارتباط بین استانهای این دو کشور مجددا به کردستان بیایند./س
برچسب ها: شرکت ، چینی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.