سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی در افتتاحیه مرکز مطالعات میراث معنوی مطرح کرد

یونسکو نباید تحت سیطره قدرت های جهان قرار بگیرد

معاون اول رییس جمهور گفت: سازمان یونسکو نباید تحت تاثیر فضای سیاسی و سیطره قدرت‌های جهان قرار بگیرد و این سازمان بین‌المللی جای زورگویی و اعمال فشار نیست.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، رحیمی صبح امروز (شنبه )که برای شرکت در افتتاحیه مرکز مطالعات میراث معنوی تحت نظر سازمان یونسکو، در سالن اجلاس سران حضور پیدا کرد و به ایراد سخن پرداخت.

رحیمی در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و سفرای خارجی شرکت کننده در این همایش اظهار داشت: تاریخ بشریت دوره های گوناگونی را سپری کرده است و در نهایت تشکیل به اجتماعاتی کرده است و در پس این دوره هم جمع شدن فرهنگ را به وجود آورده و از این طریق فرهنگ به دیگر ملت ها سرایت داده شده است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن این که ایران را جزو 5 کشور متمدن جهان دانست افزود: سازمان یونسکو نباید تحت تاثیر فضای سیاسی و سیطره قدرت‌های جهان قرار بگیرد و این سازمان بین‌المللی جای زورگویی و اعمال فشار نیست.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کدام کشور که از نظر فرهنگی و تمدنی با جمهوری اسلامی ایران هم ردیف است لذا چرا باید این دفتر که امروز در ایران تاسیس می شود چند ده سال قبل تاسیس نشده باشد.

رحیمی با بیان اینکه یونسکو در ثبت آثار تاریخی ایران همکاری‌های لازم را انجام داده است عنوان کرد: کشورهایی نظیر آمریکا که تمام نخبگان دنیا را در خود جای داده است و از نظر فرهنگی تهی است چرا بر سازمان یونسکو فشار می‌آورد و به نظر بنده این سازمان بین المللی باید راه را برای نفوذ بیگانگان ببندد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یونسکو و همه کشورهایی که دارای تمدن غنی هستند خواهش می‌کنم که از آثار غیرملموس محافظت کرده چرا که این ارزش ها حاصل تمدن و فرهنگ یک کشور است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: رحیمی ، میراث ، معنوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.