سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهرخاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سوءاستفاده افراد از جايگاه حقيقي خود در تصاحب اموال عمومي

يک حقوقدان گفت: افرادي هستند که با وجود اطلاع از قوانين با سوءاستفاده از سمت و جايگاهي که دارند اقدام به تصاحب برخي از زمين‌ها و اموال عمومي مي‌کنند.

امير طاهر خاني در گفتگو  با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اهميت موضوع بيت المال در قانون اساسي و اسلام اظهار داشت: زمين هاي عمومي که متعلق به بيت المال هستند با وجود انواع و اقسامي که دارند در اسلام و قانون به دقت مورد توجه قرار گرفته است. 

اين حقوقدان با اشاره به مجازات پيش بيني شده براي زمين خواري در قانون مجازات اسلامي ادامه داد: براي کسانيکه به صورت نامشروع زميني را غصب و يا مال غير را تصاحب مي‌کنند مجازاتي از قبيل حبس تا برگرداندن همان مال که تصاحب شده پيش بيني شده است.

وي با اشاره به سوءاستفاده برخي افراد از جايگاه خود در تصاحب اموال عمومي تصريح کرد: افرادي هستند که با وجود اطلاع از قوانين با سوءاستفاده  از سمت و جايگاهي که دارند اقدام به تصاحب برخي از زمين‌ها و اموال عمومي مي‌کنند.

طاهر خاني در ادامه افزود: بسياري از زمين هايي که   متعلق به عموم مردم هستند متاسفانه با سوءاستفاده اين اشخاص به يغما مي‌رود و به عنوان زمين شخصي ضميمه؛  که  البته تصاحب غير قانوني محسوب مي‌شود.

 اين وکيل پايه يک دادگستري با اشاره به عوامل دخيل در عدم برخورد با زمين خواري خاطرنشان کرد: عدم پيگيري برخي از مسئولين و از سوي ديگر ابهامات دخيل در قانون منجر شده  تا  برخوردي قاطع با مجرمان زمين خواري صورت نگيرد.

 وي در پايان گفت: برداشت‌هاي متفاوت قضات از جرايم مجرمان يکي ديگر از مشکلات رسيدگي به پرونده‌هاي زمين خواري محسوب که براين اساس قضات نمي توانند مجازات مستقلي را در نظر بگيرند.


انتهاي پيام/


برچسب ها: قانون ، زمین ، حقوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.