سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

تاسیس نخستین مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه های تخصصی در گیلان

نخستین مرکز رشد خوشه های تخصصی تا پایان این هفته در استان گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: موافقت اصولی تاسیس این مرکز از وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی دریافت شده است.
محمود بهمنی با اشاره به تنوع موضوع‌های تحقیقاتی در زمینه
های کشاورزی و منابع طبیعی در این استان گفت: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های صنعتی، تا پایان این هفته در رشت رسما آغاز بکار می کند.
 وی ،
این مرکز را مسئول تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران گیلانی دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری در این مرکز مستقر می‌شود و فرصت بسیار ارزشمندی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها فراهم می‌آید.
 
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان همچنین ، از راه‌اندازی واحد استانی ثبت بذر و نهال کشاورزان و پژوهشگران تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: وزارت علوم و جهاد کشاورزی مجوز ایجاد این واحد را صادر کرده است.
بهمنی با بیان اینکه دستاوردهای کشاورزی و منابع طبیعی گیلان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشته است یادآورشد: استان‌های گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی به دنبال ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی هستند.
وی گفت: تبدیل دانش فنی به ثروت با هدف اشتغالزایی و ارتقای معیشت کشاورزان انجام می‌شود و افراد می‌توانند ایده مورد نظر خود را به مرکز رشد واحدهای فناور و کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ارائه و آن را عملیاتی کنند./
ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.